Gå til innhold

Er det så uvanlig å ha kun 1 eller ingen venner?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Som voksen altså. Er det så uvanlig? 

Anonymkode: d33e7...139

Sier omtrent det samme som @kupton - at det vil si hva du legger i venner. Jeg har lest at et menneske har ikke kapasitet til å holde godt ved like et godt og nært vennskap til mer en en til tre personer til en hver tid. Det er også viktig å legge til, synes jeg, at som voksen er det ikke uvanlig at vennskap kan oppstå, gli litt bort fra hverandre igjen - og etter 7-8 år kan man få kontakt igjen.

Tenker du at nære venner er nødt til å være fysisk nær deg slik at dere kan møtes face to face? Jeg vet at mange med fysisk kroniske sykdommer og psykisk sykdom, finner god glede av å ha kontakt med folk både via chat/mail, tale, video samt deling av bilder fra sin hverdag med mennesker møtt over internett fra andre kanter av landet - mulighet for å komme ut er utfordrende. Selv har jeg to venner fra et tidlig internettforum helt tilbake fra 2004, og begge møter jeg også en og annen gang. Men disse er ikke nære venner av meg. Jeg tenker at nære bekjentskap kan det være mange av, og bekjente enda flere. Selv har jeg kontakt med ca. 5-6 av mine nære bekjente, og der kan det i blant gå ett, to og i det lengste tre år mellom hver gang vi snakkes, men de gangene vi gjør det, sier det "klikk" og en skulle tro vi hadde hatt omtrent kontinuerlig kontakt siden sist, sett bort ifra at vi ikke er oppdatert på hverandre. Disse er også verdifulle å ta med seg videre.

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Dør man tidligere da?

Anonymkode: b9b76...e4b

Jeg vil tenke at det kan mye komme an på hva du sysselsetter hjernen din med og fyller hverdagen din med. En vet at ensomhet rammer hardt, og særlig om en opplever seg ensom og bærer et savn over dette.

Om en er ensom, gjelder generelle helsefremmende råd for øvrig, som å forsøke å holde på et nogenlunde OK døgnmønster, variert kosthold, litt mosjon/trening er bedre enn ingen, fylle dagene med noe meningsfylt - og det sosiale sammen med andre nevnes. Det som er uheldig med å gå mye ensom, er jo å få lite input fra andre og det er lett å kverne seg selv ned i en tankespiral... Learning by doing :( Men å kanskje følge med i media eller innen emner du interesserer deg for, kan du få nye tanker inn i maskineriet.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...