Gå til innhold

Eu styrer mer og mer, nyeste greie er 40 poser per år per person...


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

https://www.nettavisen.no/okonomi/eu-med-plastpose-krav-til-norge-folk-kommer-til-a-bli-sure/s/5-95-849668

Jeg skjønner ikke hvorfor nordmenn finner seg i dette. Altså, jeg bryr meg ikke om det er 20 poser per år, eller 40 eller 200, eller 2000. Problemet er, HVEM ER DET SOM SA AT EU SKAL BESTEMME HVOR MANGE POSER EN PERSON I NORGE BRUKER. Hvis norske politikere, finner ut at det norske folk, ønsker strengere bæreposelover, så for all del, ingens tor sak. Men jeg har enda ikke møtt en eneste nordman som sa at dette var hans viktigste sak. Forbud mot mer enn 40 poser per år, hvilken nordmann er det som ønsker dette. Og hvis nordmenn ikke ønsker dette, hvorfor bestemmer EU dette om Norge.

Kan vi få en ny folkeavstemning, som spør skal vi gjøre alt EU befaler om alt, eller ikke. Eller sagt med andre ord, skal vi være medlem i EU, eller ikke. Har noen norske politikere spurt det norske folk, om hva VI, som eier dette landet, mener om alle disse rare lovene EU kommer med til oss.

Hva mener dere?

Anonymkode: c1856...7d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvordan skal man ha kontroll på hvor mange bæreposer en enkelt person bruker i året? Og er ikke all plastemballasjen som brukes et større problem?

Jeg begynner å bli grunlig lei av alt tullet fra EU.

Det mest irriterende er EU Cookies Directive med spørsmål om man "godtar du cookies" på hver eneste fuckings web-site man besøker.

hubpages-cookie-consent-notice.jpg

 

Anonymkode: a5e04...522

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg begynner å bli grunlig lei av alt tullet fra EU.

Det mest irriterende er EU Cookies Directive med spørsmål om man "godtar du cookies" på hver eneste fuckings web-site man besøker.

Anonymkode: a5e04...522

De store gutta vet hvem du er selv om du skrur av cookies og bruker en ny ip adresse du aldri har brukt før med browser fingerprinting, er vanskelig å være anonym online

Er noen fordeler med EU, bla.a så pusher de Apple til å slutte å trolle med de tullete kablene sine kun laget for å tjene penger på idiotiske kunder, USB standarden må følges om de skal selge i EU fremover. Norge alene ville aldri klart å pushe apple på samme måten, så noen ganger er EU bra, men er grenser for hvor mye tull en kan gå med på blir tvunget på folk før en går lei, jeg har gått lei for lenge siden. 

AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Hvem skal kontrollere hvor mange poser den enkelte kjøper?

Anonymkode: 31589...a4b

Vel de driver å forsker på digitale mynter CBDC, det vil gi myndigheter mulighet til å styre hva du får lov til å bruke pengene på, så det er vel neste steg. Vi klarer ikke å forhindre klimaendringene uten total overvåkning av alle borgerne i hele verden. Og de har vel vedtatt at de skal redde kloden, så er nok mer et spørsmål om når ikke om.

Anonymkode: c1856...7d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener at dette er jeg fullstendig likeglad til. Helt fint å redusere bruk av plast, så om EU bestemmer eller hvem som helst her hjemme kan jeg ikke si at bryr meg altså. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annet tull fra EU: Bruskorker som er "festet" til flasken. Er bare i veien og er ikke akkurat vanskelig å nappe av.

Anonymkode: a5e04...522

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er en sidrumpa tilnærming.

Jeg tror EU-maskinen gå fullstendig stå av detaljregulering og byråkrati. Det fungerer ikke i en verden som endrer seg hele tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...