Gå til innhold

Å juge for utreder og behandler

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Du favner bredt om dagen, Kashmir. Her gjør du seg selv til moralsk vokter for pasienter og behandler. I tillegg setter du deg til doms over type spørsmål du mener en enkelt psykiater her skal besvare eller ei. Spørsmålet ts stiller er enkelt, ukomplisert og generelt. Ikke et spørsmål som tråkker noen på tærne. En behandler kan svare om han vil eller la være om han finner det ugreit, jeg gir hånda mi min på at din hjelp til å vurdere hva som er lov å svare på og spørre om er helt unødvendig. 

Anonymkode: 30552...3de

Anonym bruker som faktisk bruker mitt nickname og med første setning også subtilt sier at du har sett meg. 

Jeg har ingen interesse av å svare mennesker som bruker den metoden når de selv ikke tør å være annet enn anonyme. 

Endret av Kashmir

Fortsetter under...

Kashmir skrev (6 minutter siden):

Anonym bruker som faktisk bruker mitt nickname og med første setning også subtilt sier at du har sett meg. 

Jeg har ingen interesse av å svare mennesker som bruker den metoden når de selv ikke tør å være annet enn anonyme. 

Sier jeg at jeg har sett deg? Svare behøver du ikke. Å være anonym på nett er da aldeles valgfritt og en funksjon man kan bruke her inne. Det står ingen ting inretningslinjene om at kun dem som bruker nick får svar fra andre brukere. Du tar dine valg, andre tar sine. Du er ganske påståelig om dagen i ulike tråder. Du har bestemte meninger om hva som er ett og galt for andre. Til ettertanke. Ikke verre enn det.

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Sier jeg at jeg har sett deg? Svare behøver du ikke. Å være anonym på nett er da aldeles valgfritt og en funksjon man kan bruke her inne. Det står ingen ting inretningslinjene om at kun dem som bruker nick får svar fra andre brukere. Du tar dine valg, andre tar sine. Du er ganske påståelig om dagen i ulike tråder. Du har bestemte meninger om hva som er ett og galt for andre. Til ettertanke. Ikke verre enn det.

Du kunne jo like greit ha skrevet med nick. Jeg forstår ikke hvorfor du lar være. Jeg biter ikke nakken over på folk selv om de skulle kritisere noe jeg skriver, og jeg kommer heller aldri til å angripe noen. 

Jeg er nok farget av min erfaring med rett og slett veldig lite proffe og lite dyktige psykologer, og jeg skrev også at jeg nok har høye krav til enkelte innen noen yrker. Det er ikke alltid så lett å viske ut skiller mellom proff og privat. Hva man skal skrive på et forum og hva man bør unngå å skrive noe om. Det er MIN mening, og jeg mener ikke å være påståelig, så det er synd hvis du tolker det sånn. 

Endret av Kashmir
Kashmir skrev (3 minutter siden):

Du kunne jo like greit ha skrevet med nick. Jeg forstår ikke hvorfor du lar være. Jeg biter ikke nakken over på folk selv om de skulle kritisere noe jeg skriver, og jeg kommer heller aldri til å angripe noen. 

Jeg er nok farget av min erfaring med rett og slett veldig lite proffe og lite dyktige psykologer, og jeg skrev også at jeg nok har høye krav til enkelte innen noen yrker. Det er ikke alltid så lett å viske ut skiller mellom proff og privat. Hva man skal skrive på et forum og hva man bør unngå å skrive noe om. Det er MIN mening, og jeg mener ikke å være påståelig, så det er synd hvis du tolker det sånn. 

Kunne skrevet med Nick og kan la være. Igjen - forsøk å ikke la dine valg og det som er rett for deg være førende for hva som er rett for andre. Du påpeker ofte viktigheten av å dette seg inn i andre situasjon men vister stadig manglende kompetanse på dette selv gjennom svar og innlegg hvor du er tydelig på hva du mener er rett og glemmer å innlemme andres perspektiv og hva som er rett for dem - det er jo ikke noe du skal være herre over. Tolker absolutt at du mener din mening skal være styrende for moral og måter å te seg på og tenke på også for andre. Forsøk å formuler deg mindre førende om du er så åpen som du innimellom peker på at andre bør være.

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Kunne skrevet med Nick og kan la være. Igjen - forsøk å ikke la dine valg og det som er rett for deg være førende for hva som er rett for andre. Du påpeker ofte viktigheten av å dette seg inn i andre situasjon men vister stadig manglende kompetanse på dette selv gjennom svar og innlegg hvor du er tydelig på hva du mener er rett og glemmer å innlemme andres perspektiv og hva som er rett for dem - det er jo ikke noe du skal være herre over. Tolker absolutt at du mener din mening skal være styrende for moral og måter å te seg på og tenke på også for andre. Forsøk å formuler deg mindre førende om du er så åpen som du innimellom peker på at andre bør være.

Hvem sin situasjon skulle jeg ha satt meg inn i her mener du? ? 

Uansett, å sette seg I andres situasjon er jeg like fullt for. Det betyr ikke at det ikke skal være mulig å være kritisk eller komme med ytringer altså. Å forstå er noe annet enn å forstå seg ihjæl.

Jeg skjønner ikke helt hva alt dette har med denne tråden å gjøre.  

Kashmir skrev (Akkurat nå):

Hvem sin situasjon skulle jeg ha satt meg inn i her mener du? ? 

Uansett, å sette seg I andres situasjon er jeg like fullt for. Det betyr ikke at det ikke skal være mulig å være kritisk eller komme med ytringer altså. Å forstå er noe annet enn å forstå seg ihjæl.

Jeg skjønner ikke helt hva alt dette har med denne tråden å gjøre.  

Det er jeg enig med deg i. Det var det en annen anonym pekte på i tråden om tik tok, at noen utagerer men det er helt ok å la være å forstå seg i hel og ha andre perspektiv enn deg. Du lar ofte egen historie farge ditt blikk, naturlig, likevel smart å i diskusjoner hvor du fremmer mening å vise at du likevel respekterer og inkluderer andres perspektiv som er konkurrerende. Din gevinst eller hva du mente det var av å utagere er aldeles rart for andre selv om det er forståelig. Og det er ikke sånn at de som ikke deler din erfaring og forløsning av å utagere bør leses som at de ikke tør eller har nådd denne katarsis du mener en utagering gir. Det er alt, ikke meningen å hamre løs altså. Du fremkommer ung i dine ofte harde påstander og alder er en helt reell faktor for å være rundt i kantene når noen er fastlåst i eget perspektiv. Kanskje er det sånn og det er selvsagt helt i orden at du er så gammel som du er, det er ikke din feil. 

Annonse

Det har med denne tråden å gjøre fordi du påfører ts retningslinjer for hva man kan spørre om og også hva den som spørres bør svare. Du mener at jeg skal bruke Nick fordi det er et valg du selv har tatt som du syns er rett. Her viser du i begge eksempler at du lar dine meninger styre hva som skal være andres meninger og handlinger.

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det er jeg enig med deg i. Det var det en annen anonym pekte på i tråden om tik tok, at noen utagerer men det er helt ok å la være å forstå seg i hel og ha andre perspektiv enn deg. Du lar ofte egen historie farge ditt blikk, naturlig, likevel smart å i diskusjoner hvor du fremmer mening å vise at du likevel respekterer og inkluderer andres perspektiv som er konkurrerende. Din gevinst eller hva du mente det var av å utagere er aldeles rart for andre selv om det er forståelig. Og det er ikke sånn at de som ikke deler din erfaring og forløsning av å utagere bør leses som at de ikke tør eller har nådd denne katarsis du mener en utagering gir. Det er alt, ikke meningen å hamre løs altså. Du fremkommer ung i dine ofte harde påstander og alder er en helt reell faktor for å være rundt i kantene når noen er fastlåst i eget perspektiv. Kanskje er det sånn og det er selvsagt helt i orden at du er så gammel som du er, det er ikke din feil. 

Hm. Jeg vet ikke hva som provoserte deg så veldig med den tråden om utagering, men det er faktisk ikke min skyld at du sitter med de følelsene nå.  Jeg stilte kun ett spørsmål i den tråden og det misforsto du og fortsetter å snakke om her.

Jeg har egentlig ikke noe mer å si angående dette. 

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det har med denne tråden å gjøre fordi du påfører ts retningslinjer for hva man kan spørre om og også hva den som spørres bør svare. Du mener at jeg skal bruke Nick fordi det er et valg du selv har tatt som du syns er rett. Her viser du i begge eksempler at du lar dine meninger styre hva som skal være andres meninger og handlinger.

Jeg skrev hva jeg mente og skrev også at jeg burde latt være å skrive at det var lite gjennomtenkt. Jeg har forståelse for at folk ikke bruker nick, men jeg syns faktisk at det medfører et bittelite ansvar, som å ikke starte med : du favner bredt om dagen Kashmir.... og å fortsette med å ta opp ting uten at jeg aner hvem du er. Det er ikke greit. Det mener jeg. At litt skikk og bruk og normal folkeskikk må gjelde på forum også. MIN mening. 

Kashmir skrev (11 minutter siden):

Hm. Jeg vet ikke hva som provoserte deg så veldig med den tråden om utagering, men det er faktisk ikke min skyld at du sitter med de følelsene nå.  Jeg stilte kun ett spørsmål i den tråden og det misforsto du og fortsetter å snakke om her.

Jeg har egentlig ikke noe mer å si angående dette. 

Sitter ikke med følelser som du nå pålegger meg å ha, jeg har ikke sagt noe om mitt emosjonsliv eller opplevelse av provokasjon. Jeg sitter, som forklart, men en observasjon og en formidling av denne. 

AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Sitter ikke med følelser som du nå pålegger meg å ha, jeg har ikke sagt noe om mitt emosjonsliv eller opplevelse av provokasjon. Jeg sitter, som forklart, men en observasjon og en formidling av denne. 

Så du sitter med en observasjon og formidler den med subjektive oppfattelse og hersketeknikker. Drar opp ting fra en annen tråd når du ikke kan svare på spørsmål. Påstår jeg fremstår ung "men er sikkert så gammel jeg sier jeg er ..osv. Det fremstår ikke som annet enn aggresivt, og siden du vil angripe meg og ikke kun det jeg skriver, så vel.. da er det ikke så vanskelig å skjønne hva du føler. Selv om du ikke sier det rett ut. 

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvor gammel er hun? Enig med deg at hun virker svært uerfaren med sterke meninger. 

Anonymkode: 5b5a6...13d

Kashmir skrev (8 timer siden):

Det handler ikke om å ikke utlevere enkeltpersoner. Se på kommentarene i denne tråden. Det er ikke akkurat saklig og nyansert, men det er en intensjon hos noen her som ikke er særlig hverken moralsk eller riktig at en psykiater nører opp under. Hadde det vært en vanlig ting å gjøre eller et problem, og han hadde skrevet en kronikk om det i en avis, så ville det blitt noe annet. 

Nå ser jeg at han har svart. At det forekommer, men at det ikke er noe problem fordi de som prøver blir avslørt. Et sånt svar skaper jo flere spørsmål som krever svar, så ved å respondere på dette her, så blir det også et argument om at det beste ville vært å la være. Men jeg har min mening og syn på dette, og jeg ser jo at mange ikke er enig. Så det er mulig at det er bare jeg som stiller for høye krav til visse yrkesutøvere...

Jeg er klart uenig med deg både i din kritikk av at spørsmål stilles og i psykiateres deltakelse i nettdebatter. 

Annonse

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Mange ulike anonyme her, som svarer deg, ikke en «deg». 

Nei, det er ikke mange. Dere er to anonyme som holder på. Hadde jeg sjekket hva dere skrev tidligere i tråden så ville jeg ikke svart noen av dere.

Men da avslutter jeg med dere begge. Og jeg skal slutte å svare anonyme. 

Kashmir skrev (2 minutter siden):

Nei, det er ikke mange. Dere er to anonyme som holder på. Hadde jeg sjekket hva dere skrev tidligere i tråden så ville jeg ikke svart noen av dere.

Men da avslutter jeg med dere begge. Og jeg skal slutte å svare anonyme. 

Hvorfor synes du det er så ille at noen velger å skrive anonymt? De har jo uansett en fast id i hver tråd, så argumentasjonen deres kommer tydelig frem. 

frosken skrev (13 minutter siden):

Hvorfor synes du det er så ille at noen velger å skrive anonymt? De har jo uansett en fast id i hver tråd, så argumentasjonen deres kommer tydelig frem. 

Jeg syns ikke at det er ille. Jeg syns bare at når man bruker anonym så har man bittelitt ansvar for når man bruker det, eller ihvertfall hva man skriver. Det er sjelden gode hensikter ved å velge og være anonym. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...