Gå til innhold

Det eneste som gir meg lykke er å kjøpe ting

Anbefalte innlegg

Det har vært slik helt siden jeg ble syk. Nå har jeg ikke kjøpt noe på noen måneder og begynner å gå fra vettet. Jeg har alt jeg kan ønske meg materielt og trenger egentlig ingenting. Men det er den lykkefølelsen og spenningsfølelsen man får når man kjøper noe som gir meg glede. Noen som har vært i samme situasjon og har noen tips?

Fortsetter under...

Everybody skrev (Akkurat nå):

Det har vært slik helt siden jeg ble syk. Nå har jeg ikke kjøpt noe på noen måneder og begynner å gå fra vettet. Jeg har alt jeg kan ønske meg materielt og trenger egentlig ingenting. Men det er den lykkefølelsen og spenningsfølelsen man får når man kjøper noe som gir meg glede. Noen som har vært i samme situasjon og har noen tips?

Jeg har vært det og det gav meg ikke noe. Lykke kan ikke kjøpes for penger dessverre. 

Anonymkode: 930ae...de0

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg har vært det og det gav meg ikke noe. Lykke kan ikke kjøpes for penger dessverre. 

Det gir en liten boost noen uker eller måneder og så begynner man å bli gæren og må ha noe nytt.

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hva kjøper du når du kjøper noe? 

Vanligvis elektronikk eller datautstyr. Alt mulig egentlig, pleier å se gjennom nettsider for å se om det er noe jeg kan kjøpe.

Annonse

Everybody skrev (14 minutter siden):

Vanligvis elektronikk eller datautstyr. Alt mulig egentlig, pleier å se gjennom nettsider for å se om det er noe jeg kan kjøpe.

iPad mobil og diverse? Det blir sikkert dyrt i lengden…

Man kan jo sette sparepenger i fond så man akkurat har nok til å leve? Da blir det jo vanskeligere å kjøpe ting.

Ja det kan du. Du kan og sette de på en høyrentekonto. 

Man kan jo sette sparepenger i fond så man akkurat har nok til å leve? Da blir det jo vanskeligere å kjøpe ting.

Du kan låse de til du blir 50 år, da kan du reise jorden rundt :) 

Annonse

Jeg føler meg skikkelig dritt om dagen. Alt som hjelper er å kjøpe noe og jeg har ikke gjort det på mange måneder. Jeg kan ikke fortsette å kaste bort penger. Jeg har alvorlige problemer, hva skal jeg gjøre? Kanskje trening hjelper?

Everybody skrev (På 15.1.2023 den 21.48):

Det gir en liten boost noen uker eller måneder og så begynner man å bli gæren og må ha noe nytt.

Har du prøvd å selge noe av det "gamle" som du erstatter, f.eks. på Finn.no? Kanskje du kan få en tilsvarende spenningsfølelse av det?

Det kan være litt mer styr med pakking og sending, men hvis du bor i en by og legger det ut billig, kan du jo sette henting som betingelse for relativt lav pris. 

Everybody skrev (9 timer siden):

Jeg føler meg skikkelig dritt om dagen. Alt som hjelper er å kjøpe noe og jeg har ikke gjort det på mange måneder. Jeg kan ikke fortsette å kaste bort penger. Jeg har alvorlige problemer, hva skal jeg gjøre? Kanskje trening hjelper?

Er du bipolar? Eller bare materialistisk?

Har du mistet noen i nær familie? 

Anonymkode: e20a9...ef8

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...