Gå til innhold

Hjelper ikke antipsykotika på paranoid pf?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Frøya Alilde

Jeg regner med at du spør om det etter å ha lest innlegget mitt. Paranoid PF er en personlighetsforstyrrelse. Schizofreni/psykosene har et helt annet symptombilde (vrangforestillinger, hallusinasjoner osv.) 

Men det kan @ISW eller @kupton svare deg best på 🙂

Frøya Alilde skrev (Akkurat nå):

Jeg regner med at du spør om det etter å ha lest innlegget mitt. Paranoid PF er en personlighetsforstyrrelse. Schizofreni/psykosene har et helt annet symptombilde (vrangforestillinger, hallusinasjoner osv.) 

Men det kan @ISW eller @kupton svare deg best på 🙂

Ja men man har vel vrangforestillinger ved paranoid pf også. Eller er det kun det med at man føler eller tror at folk har dårlige hensikter som er problemet ved paranoid pf? 

Anonymkode: afc3c...a2c

kupton skrev (Akkurat nå):

Man har ikke vrangforestillinger ved paranoid pf. Men AP hjelper 🙂

Hvis man tror (oppriktig) at alle vil en vondt (mens det i realiteten ikke stemmer), så er vel det en vrangforestilling? 

Gjest Frøya Alilde
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ja men man har vel vrangforestillinger ved paranoid pf også. Eller er det kun det med at man føler eller tror at folk har dårlige hensikter som er problemet ved paranoid pf? 

Det er vanskelige avgrensninger som jeg ikke har kompetanse til å uttale meg om.

@kupton er eksperten her!

Annonse

Gjest Frøya Alilde
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Hvis man tror (oppriktig) at alle vil en vondt (mens det i realiteten ikke stemmer), så er vel det en vrangforestilling? 

Ikke nødvendigvis. Jeg har sagt til samtlige behandlere at folk flest er drittsekker og at de fleste har onde intensjoner men jeg har aldri blitt vurdert som psykotisk for det. Hvis jeg derimot trodde at politiet og PST overvåket meg eller var ute etter meg (uten at det stemte) ville det blitt en vrangforestilling.

Frøya Alilde skrev (9 minutter siden):

Ikke nødvendigvis. Jeg har sagt til samtlige behandlere at folk flest er drittsekker og at de fleste har onde intensjoner men jeg har aldri blitt vurdert som psykotisk for det. Hvis jeg derimot trodde at politiet og PST overvåket meg eller var ute etter meg (uten at det stemte) ville det blitt en vrangforestilling.

Men det er kanskje fordi det du tror er sant. Ser ikke noe grunn til at det at alle folk vil en vondt ikke skulle være en vrangforestilling 

Gjest Frøya Alilde
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Men det er kanskje fordi det du tror er sant. Ser ikke noe grunn til at det at alle folk vil en vondt ikke skulle være en vrangforestilling 

Som sagt er @kupton den rette personen å spørre her men at man ofte tolker ting som onde intensjoner behøver ikke å være et psykotisk trekk. Hvis jeg derimot tror at pleierne prøver å forgifte meg eller at jeg kan kommunisere med døde så er man helt klart i en psykose. Ser du forskjellen?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...