GÃ¥ til innhold

Diagnostisering av bulimi

Anbefalte innlegg

Hei 🙂

Dette er litt sårt for meg å ta opp da jeg aldri har snakket med noen om dette før (ikke en gang behandler). Men jeg hopper bare i det og sier: Jeg tror kanskje jeg kan ha bulimi 😔

Eneste jeg ikke helt vet er om jeg passer inn i diagnosekriteriene, så derfor spør jeg her. 

Jeg kan spise mye mat på kort tid for så å kaste opp, men jeg kan også spise mye uten å kaste opp. Jeg googlet litt og fant: Legene definerer bulimi som at du storspiser og så prøver å unngå vektøkning som angitt ovenfor, i gjennomsnitt to ganger per uke eller mer i minst tre måneder.
Vil det si at siden det ikke skjer så veldig ofte for meg at jeg ikke har diagnosen? (Det varierer veldig, men på det verste har det kanskje skjedd 3 ganger på en uke, men det kan også gå en del (2-3 uker) mellom hver gang. Overspising skjer i alle fall minst en gang i uka, men ikke alltid jeg kaster opp altså.

Det er ikke så viktig for meg om jeg passer inn i diagnosen eller ikke egentlig altså, for det er jo et like stort problem for meg uansett.

Håper noen har svar. Takk på forhånd 😊

Anonymkode: 9fc96...9a7

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/470638-diagnostisering-av-bulimi/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ingen på et forum kan gi den en bekreftelse eller avkrefting på diagnose. Vi kan spekulere sammen med deg men dette kan også villede deg om du leser det som ekspertise. Du må ta bekymringene og symptom med lege som kan fagvurdere din helsesituasjon. 

Anonymkode: 38c99...7f1

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/470638-diagnostisering-av-bulimi/#findComment-4139737
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Ingen på et forum kan gi den en bekreftelse eller avkrefting på diagnose. Vi kan spekulere sammen med deg men dette kan også villede deg om du leser det som ekspertise. Du må ta bekymringene og symptom med lege som kan fagvurdere din helsesituasjon. 

Anonymkode: 38c99...7f1

Ja, du har nok rett. Er bare litt nervøs for å gjøre det.

kupton skrev (3 minutter siden):

Uten å ta stilling til din diagnose, kan jeg generelt si at overspising uten oppkast også kan være en spiseforstyrrelse. Det kalles Binge eating.

Ja, det har jeg hørt om. Men er den diagnosen en del av det norske diagnosesystemet? Eller finnes den bare i andre land?

Anonymkode: 9fc96...9a7

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/470638-diagnostisering-av-bulimi/#findComment-4139743
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn pÃ¥ siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...