Gå til innhold

Behandler ærlig om at han har hatt depresjon

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Frøya Alilde
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hva tenker du om at behandler (psykolog/psykiater) er ærlig om at han har hatt depresjon? Er det positivt eller negativt? Ville det vert noe du ønsket å vite?

Anonymkode: f84bd...2cb

Kommer helt an på konteksten. Hovedregelen er vel at de kan være personlige men ikke private. Om jeg ønsket å vite det: Hvis det er sagt for å oppmuntre en så hadde jeg ikke hatt problemer med det.

Frøya Alilde skrev (1 minutt siden):

Kommer helt an på konteksten. Hovedregelen er vel at de kan være personlige men ikke private. Om jeg ønsket å vite det: Hvis det er sagt for å oppmuntre en så hadde jeg ikke hatt problemer med det.

Ja, det er sant. Men vil du si at det å dele at han har vert deprimert er personlig eller privat? Det var ikke slik at han sa noe inngående om det, bare at han hadde vert igjennom det og visste hvor tungt og mørkt det kunne være.

Gjest Frøya Alilde
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Ja, det er sant. Men vil du si at det å dele at han har vert deprimert er personlig eller privat? Det var ikke slik at han sa noe inngående om det, bare at han hadde vert igjennom det og visste hvor tungt og mørkt det kunne være.

Jeg vil si at det er personlig. Han viser medfølelse ved å si at det kan være tungt og mørkt men han sa det vel for å oppmuntre deg? At det går an å komme seg ut av det.

Frøya Alilde skrev (Akkurat nå):

Jeg vil si at det er personlig. Han viser medfølelse ved å si at det kan være tungt og mørkt men han sa det vel for å oppmuntre deg? At det går an å komme seg ut av det.

Ja, jeg regner med det. Det var ikke det at jeg så noe galt i det sånn egentlig, jeg ble bare veldig overrasket. Har aldri opplevd at andre behandlere har vert så ærlig før.

Annonse

AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Hva tenker du om at behandler (psykolog/psykiater) er ærlig om at han har hatt depresjon? Er det positivt eller negativt? Ville det vert noe du ønsket å vite?

Uproft. Ville bytter behandler..

Anonymkode: 87a78...26d

Glitter skrev (Akkurat nå):

Det må da være greit det. Jeg har hatt en behandler som sa det. Men han fortalte også masse om hvorfor han ble deprimert, om familien sin, datteren osv. Da blir det litt mye. 

Ja, jeg også tenker det, jeg ble bare veldig overrasket. Har aldri opplevd at andre behandlere har vert så ærlig før. Oj, kan skjønne det ble for privat da ja. Sa du fra til han?

Gjest Frøya Alilde
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ja, jeg regner med det. Det var ikke det at jeg så noe galt i det sånn egentlig, jeg ble bare veldig overrasket. Har aldri opplevd at andre behandlere har vert så ærlig før.

Jeg vil ikke si at han gikk over grensen. Som sagt: det spørs helt på konteksten.

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ja, jeg også tenker det, jeg ble bare veldig overrasket. Har aldri opplevd at andre behandlere har vert så ærlig før. Oj, kan skjønne det ble for privat da ja. Sa du fra til han?

Nei. Jeg ble veldig glad i han. Han brukte å komme inn på rommet mitt også pratet vi om alt mulig rart. Til slutt gikk ryktene og ledelsen satte ned foten og overførte meg til en annen avdeling. Bra var det for der møtte jeg nåværende behandler, for 5,5 år siden. Men det knuste meg i starten. Han sa jeg var mer enn en pasient for han og han så hvor glad jeg ble i han. Det ble veldig uheldig. 

Glitter skrev (7 minutter siden):

Nei. Jeg ble veldig glad i han. Han brukte å komme inn på rommet mitt også pratet vi om alt mulig rart. Til slutt gikk ryktene og ledelsen satte ned foten og overførte meg til en annen avdeling. Bra var det for der møtte jeg nåværende behandler, for 5,5 år siden. Men det knuste meg i starten. Han sa jeg var mer enn en pasient for han og han så hvor glad jeg ble i han. Det ble veldig uheldig. 

Det høres ikke bra ut. Hva mente han med at du var mer enn en pasient for han? Som i at han var forelsket, eller?

Glitter skrev (40 minutter siden):

Hadde dere et seksuelt forhold?

Anonymkode: bc18c...c09

AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

Det høres ikke bra ut. Hva mente han med at du var mer enn en pasient for han? Som i at han var forelsket, eller?

Det vet jeg ikke. Han spurte meg om jeg var forelsket i han. Jeg tror han bare var glad i meg. 

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Hadde dere et seksuelt forhold?

Anonymkode: bc18c...c09

Nei. 

Annonse

Hvis han kun sa at han selv hadde vært deprimert så ser jeg ikke på det som så alvorlig. Heller en nyttig opplysning. 

Leste på psykisk helse ( tror jeg det var ) om en psykiater som skrev at det er så vanlig at psykologer har hatt psykiske issues selv, at det måtte de lære av ift behandlingsformen. De måtte slutte å tenke "oss og dem", for skillene er ikke alltid så store. 

Endret av Kashmir
Kashmir skrev (18 minutter siden):

Hvis han kun sa at han selv hadde vært deprimert så ser jeg ikke på det som så alvorlig. Heller en nyttig opplysning. 

Leste på psykisk helse ( tror jeg det var ) om en psykiater som skrev at det er så vanlig at psykologer har hatt psykiske issues selv, at det måtte de lære av ift behandlingsformen. De måtte slutte å tenke "oss og dem", for skillene er ikke alltid så store. 

Har du link til artikkelen? 

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Har du link til artikkelen? 

Nei, det er noen uker siden jeg leste det, og husker ikke helt på hvilket nettsted heller. Tror det var Psykisk helse da, for der et det en del seriøst. 

Endret av Kashmir

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...