Gå til innhold

Føler meg patetisk og sær som drømmer meg bort i ulike scenarioer der jeg møter igjen behandler

Anbefalte innlegg

Så... Jeg føler meg skikkelig patetisk og sær som gjør dette så vær så snill ikke døm hehe 😅

Så, ja, skal forsøke forklare kort. I fjor avsluttet jeg behandlingen med behandleren jeg gikk til. I ettertid har jeg savnet samtalene våre mye. Men nå i det siste har jeg i tillegg begynt å drømme meg bort i ulike scenarioer der jeg møter henne igjen 🙂

Som at vi går på hverandre når vi handler på butikken, eller at vi blir bedt i samme bryllup, eller at jeg tilfeldigvis blir venner med en av hennes venners barn så vi møtes når vi begge er på besøk der. Ja, egentlig alle mulige scenarioer 🙈

Så... hvordan kan jeg slutte med dette? Det har jo ingen positiv funksjon og begynner å bli veldig plagsomt 😄

Anonymkode: eb292...5b8

Fortsetter under...

Gjest Frøya Alilde
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Så... Jeg føler meg skikkelig patetisk og sær som gjør dette så vær så snill ikke døm hehe 😅

Så, ja, skal forsøke forklare kort. I fjor avsluttet jeg behandlingen med behandleren jeg gikk til. I ettertid har jeg savnet samtalene våre mye. Men nå i det siste har jeg i tillegg begynt å drømme meg bort i ulike scenarioer der jeg møter henne igjen 🙂

Som at vi går på hverandre når vi handler på butikken, eller at vi blir bedt i samme bryllup, eller at jeg tilfeldigvis blir venner med en av hennes venners barn så vi møtes når vi begge er på besøk der. Ja, egentlig alle mulige scenarioer 🙈

Så... hvordan kan jeg slutte med dette? Det har jo ingen positiv funksjon og begynner å bli veldig plagsomt 😄

Jeg hadde det slik med en mannlig psykolog jeg gikk til. Jeg ble nærmest småforelsket, idealiserte og drømte om at jeg ble fosterdatteren hans en dag. Til slutt måtte jeg innse at jeg var heldig som ble kjent med han og at jeg satte pris på relasjonen men at det aldri kom til å bli noe mer enn behandler-pasient relasjon.

Frøya Alilde skrev (1 minutt siden):

Jeg hadde det slik med en mannlig psykolog jeg gikk til. Jeg ble nærmest småforelsket, idealiserte og drømte om at jeg ble fosterdatteren hans en dag. Til slutt måtte jeg innse at jeg var heldig som ble kjent med han og at jeg satte pris på relasjonen men at det aldri kom til å bli noe mer enn behandler-pasient relasjon.

Åja. For meg er det ikke slik at jeg ønsker en relasjon til henne, jeg bare ønsker å se henne igjen 😅🙂

Gjest Frøya Alilde
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Åja. For meg er det ikke slik at jeg ønsker en relasjon til henne, jeg bare ønsker å se henne igjen 😅🙂

Hva med å sende et kort eller sende en melding der du forklarer at du har satt stor pris på relasjonen og hjelpen? Du vil sannsynligvis ikke møte henne igjen men hun vil nok sette pris på et kort. Kanskje det kan være en måte for å håndtere «tapet» ditt også? Jeg vet ikke. 🙂

Frøya Alilde skrev (1 minutt siden):

Hva med å sende et kort eller sende en melding der du forklarer at du har satt stor pris på relasjonen og hjelpen? Du vil sannsynligvis ikke møte henne igjen men hun vil nok sette pris på et kort. Kanskje det kan være en måte for å håndtere «tapet» ditt også? Jeg vet ikke. 🙂

Jeg vet ikke? Er det innafor? Men jeg har uansett verken adressen eller nummeret hennes, så det ville blitt vanskelig 🙂

Annonse

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg dagdrømmer ofte at min er faren min så syns ikke dine er så farlig😅

Anonymkode: 4e5e5...163

Hehe, godt å høre at jeg ikke er alene 😅 Plager det deg noe? I begynnelsen tenkte jeg ikke så mye over det, men har begynt å plage meg nå egentlig...

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Hehe, godt å høre at jeg ikke er alene 😅 Plager det deg noe? I begynnelsen tenkte jeg ikke så mye over det, men har begynt å plage meg nå egentlig...

Nei det er en tanke og dagdrøm jeg liker

Det er ikke et mareritt liksom

Men noen ganger bruker jeg flere timer daglig på å tenke på det. 

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Nei det er en tanke og dagdrøm jeg liker

Det er ikke et mareritt liksom

Men noen ganger bruker jeg flere timer daglig på å tenke på det. 

Åja, men da er det jo veldig greit da 🙂 Jeg for min del skulle ønske jeg ikke tenkte på behandler i det hele tatt...

Åja, men da er det jo veldig greit da 🙂 Jeg for min del skulle ønske jeg ikke tenkte på behandler i det hele tatt...

Skulle ønske det jeg også, men klarer ikke å la være. Og hvis man i tilegg har lite liv som meg så går tankene fort på han. 

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Skulle ønske det jeg også, men klarer ikke å la være. Og hvis man i tilegg har lite liv som meg så går tankene fort på han. 

Ja, det er vel ganske naturlig? Det å møte behandler blir jo gjerne ett lyspunkt i uka, man føler seg sett og hørt og møtt med sympati. Da er det jo lett å tenke på det, slik er det for meg da i alle fall 😅🙂

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hatt det sånn med flere terapeuter. Kjipt å avslutte, men sånn er livet og så må man bare stå i det.

Anonymkode: 16e2b...7c3

Det har du rett i 🙂 Har du noen gode tips til hvordan komme seg igjennom det på best mulig måte? Jeg har avsluttet flere før henne, men da tenkte jeg ikke noe over det egentlig. Men denne gangen savner jeg samtalene våre.

Annonse

Gjest Frøya Alilde
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg vet ikke? Er det innafor? Men jeg har uansett verken adressen eller nummeret hennes, så det ville blitt vanskelig 🙂

1. Ja, det er innafor.

2. Søk henne opp? 

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg syns ikke at du skal søke henne opp! Ikke adresse og ikke tlfnr. Send heller et kort til dit hun jobber! 

Kashmir skrev (Akkurat nå):

Jeg syns ikke at du skal søke henne opp! Ikke adresse og ikke tlfnr. Send heller et kort til dit hun jobber! 

Jeg aner ikke adressen til hvor hun jobber nå. Så mulig jeg bare legger det på hylla.

Jeg aner ikke adressen til hvor hun jobber nå. Så mulig jeg bare legger det på hylla.

Ok. Da så. Jeg bare tenker at det ikke er innafor å "søke opp" behandlere. Men det så ikke ut som at du selv syns det heller. Sats på at du møter på henne 🙂

Gjest Frøya Alilde
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Som sagt: jeg ville ha satt pris på at jeg ble kjent med henne og mimret tilbake men erkjent at det ikke blir flere samtaler mellom dere.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...