Gå til innhold

Hjertebank og uro etter å ha tatt seroquel - vanlig?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg tror det er vanlig. Har i alle fall opplevd det selv. Kanskje du kan snakke med legen om det? 

Anonymkode: 5dd2e...342

Ja, jeg kan sikkert sende han en melding? Eller er det litt hypokonder av meg?

Anonymkode: 6dea0...f57

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Ja, jeg kan sikkert sende han en melding? Eller er det litt hypokonder av meg?

Hvis det er noe som plager deg ville jeg sendt melding. Jeg sa i alle fall fra til min lege om det☺️ 

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hvis det er noe som plager deg ville jeg sendt melding. Jeg sa i alle fall fra til min lege om det☺️ 

Ja, er vel greit å si fra.

Worriesome Plenty 2 skrev (3 minutter siden):

Jeg fikk uro svimmelhet og panikk tendenser.Jeg tok det fast i stor dose. Det hjalp å kutte ned. Men jeg gikk over til zyprexa i steden.

Så ubehagelig med svimmelhet og panikk. Jeg er ikke svimmel, men kan i blant bli litt ustø på en måte (om det gir mening, vet ikke helt hvordan jeg skal forklare).

Glitter skrev (1 minutt siden):

Jeg fikk det, og etter hvert utviklet det seg til kraftig angst. Så for meg ble hele hensikten med medisinen borte. Fikk hallusinasjoner av den hver kveld også. 

Oj, hallusinasjoner altså. Så skremmende. 

Kanskje det er doseavhengig? Jeg fikk problemer på høye doser. Ikke uro og angst, men hjertebank og følelse av å ikke få puste ordentlig. Ble "sliten" av å gå over gulvet og å reise meg noen ganger. Føltes som om jeg fikk melkesyre og jeg pustet tungt. Andpusten.

Endret av Vendi

Annonse

AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Jeg ble svært angstfylt og fikk hallusinasjoner etter inntak av Seroquel. 

Anonymkode: 06c53...b51

Virker skummelt med hallusinasjoner... Fikk du det ved første gang du tok første dose eller kan man få det etterhvert også (om man øker dose feks)?

Vendi skrev (16 minutter siden):

Kanskje det er doseavhengig? Jeg fikk problemer på høye doser. Ikke uro og angst, men hjertebank og følelse av å ikke få puste ordentlig. Ble "sliten" av å gå over gulvet og å reise meg noen ganger. Føltes som om jeg fikk melkesyre og jeg pustet tungt. Andpusten.

Kanskje. Jeg bruker 300mg nå da. Merket ikke noe da jeg tok 50mg. Var det slik at de symptomene du nevner kom etter at du hadde tatt seroquel også på kvelden og forsvant når du våknet dagen etter eller var de tilstede hele tiden?

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Kanskje. Jeg bruker 300mg nå da. Merket ikke noe da jeg tok 50mg. Var det slik at de symptomene du nevner kom etter at du hadde tatt seroquel også på kvelden og forsvant når du våknet dagen etter eller var de tilstede hele tiden?

Jeg tok hoveddosen (600 mg) på kvelden, men fikk disse symptomene på dagtid. 

Endret av Vendi

Jeg tror jeg har skrevet dette noen ganger før, men det kan kanskje ikke gjentas ofte nok:

Seroquel (og medisinens aktive metabolitt) er en medisin som påvirker veldig mange reseptorer. Blant annet er metabolitten en svært potent reopptakshemmer av noradrenalin og øker derfor mengden noradrenalin i nervesystem og kropp.

Til tross for dette har Seroquel en beroligende effekt. Årsaken er (blant annet) at Seroquel blokkerer adrenerge reseptorer i hjernen (alfareseptorer). I kroppens organer derimot, blokkeres ikke reseptorene, og det kan gi f.eks hjertebank og svetting. Ufarlig, og har man ellers god effekt av medisinen foruten denne plagsomme bivirkningen, kan man vurdere en betablokker.

AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Virker skummelt med hallusinasjoner... Fikk du det ved første gang du tok første dose eller kan man få det etterhvert også (om man øker dose feks)?

Det ble verre jo større dose. Og da trodde de jeg trengte enda mer, og så økte de dose enda mer og jeg ble enda verre. Det er det verste makkverket av en medisin jeg har hatt i meg. Jeg lå og hylte og hallusinerte meg inn i søvn i fem år. 

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det ble verre jo større dose. Og da trodde de jeg trengte enda mer, og så økte de dose enda mer og jeg ble enda verre. Det er det verste makkverket av en medisin jeg har hatt i meg. Jeg lå og hylte og hallusinerte meg inn i søvn i fem år. 

Jeg slet også med dette i flere måneder før jeg skjønte sammenhengen. Jeg fikk jo skikkelig laksenskrekk. Tok 1,5 timer med sterk angst og hallusinasjoner før jeg sovnet hver kveld. Dette kom etter å ha brukt medisinen I 1,5 år. Men plutselig etter noen måneder med dette skjønte jeg sammenhengen og sluttet med medisinen. Og samme dagen jeg sluttet med den så gav kveldsangsten og hallusinasjonene seg. 

Glitter skrev (3 timer siden):

Jeg slet også med dette i flere måneder før jeg skjønte sammenhengen. Jeg fikk jo skikkelig laksenskrekk. Tok 1,5 timer med sterk angst og hallusinasjoner før jeg sovnet hver kveld. Dette kom etter å ha brukt medisinen I 1,5 år. Men plutselig etter noen måneder med dette skjønte jeg sammenhengen og sluttet med medisinen. Og samme dagen jeg sluttet med den så gav kveldsangsten og hallusinasjonene seg. 

Ja, jeg sluttet med medisinen på egenhånd. Ikke at jeg anbefaler det, men jeg gjorde altså det og jeg fikk sjelefreden tilbake.  

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...