Gå til innhold

Får man medisiner når man er innlagt?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det er snakk om at jeg kanskje skal legges inn i løpet av de neste dagene. Jeg sliter med angst og har tidligere brukt for mye av medisinene mine i desperasjon når ting har blitt for ille. Dette er blitt løst ved at jeg har Medisinutlevering. Jeg har mye angst for tiden og det å skulle legges inn skaper mye stress hos meg. Tror dere jeg likevel vil kunne spørre om beroligende der når det topper seg? Tenker da ikke hele tiden, men hvis det blir for ille.  Eller kommer de til å la være i og med jeg tidligere har hatt problemer med medisinen? Jeg har aldri vært innlagt før, så jeg vet ikke helt hva som venter meg🙈 
Hva er deres erfaringer? 
Håper dette er innenfor reglelverket her på forumet. 

Anonymkode: 18a26...068

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg måtte levere fra meg alt jeg hadde med i bagasjen…. De ville gå gjennom vesken min.

De låste medisinene mine inn i safen, sa de.

Fikk kun de medisinene de mente jeg skulle ha…. 
Mine faste medisiner, og noe beroligende. Fikk ikke mer enn det som overlegen hadde sagt.
Det var noen tøffe dager i begynnelsen av innleggelsen.

Jeg hadde tidligere brukt reseptbelagt innsovningstabletter, disse fikk jeg ikke bruke under innleg. 
Da fikk jeg «bare» melatonin, som jeg dessverre ikke har effekt av.

Min erfaring var at jeg ikke fikk mer/annen medisin enn det som var skrevet dagen før. 
De som jobbet mellom kl 15-08 kunne ikke ta noen egne avgjørelser, det måtte overlegen bestemme. Og i helgene var det jo ingen overordnede på jobb… 

Men kanskje du får en god dialog med behandleren dine? 
Kanskje du får være med på å bestemme hva som er best for deg? 
Ellers var mitt opphold ganske greit. God mat og mye ro/stillhet. 
 

Ønsker deg lykke til 🧡

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frøya Alilde skrev (10 timer siden):

Det er umulig å svare på. Kanskje du kan ringe inn til avdelingen/ snakke med behandler og høre?

Takk for svar. Det er kanskje et alternativ, ja☺️

Anonymkode: 18a26...068

Lenke til kommentar
Del på andre sider

usikker skrev (8 timer siden):

Jeg måtte levere fra meg alt jeg hadde med i bagasjen…. De ville gå gjennom vesken min.

De låste medisinene mine inn i safen, sa de.

Fikk kun de medisinene de mente jeg skulle ha…. 
Mine faste medisiner, og noe beroligende. Fikk ikke mer enn det som overlegen hadde sagt.
Det var noen tøffe dager i begynnelsen av innleggelsen.

Jeg hadde tidligere brukt reseptbelagt innsovningstabletter, disse fikk jeg ikke bruke under innleg. 
Da fikk jeg «bare» melatonin, som jeg dessverre ikke har effekt av.

Min erfaring var at jeg ikke fikk mer/annen medisin enn det som var skrevet dagen før. 
De som jobbet mellom kl 15-08 kunne ikke ta noen egne avgjørelser, det måtte overlegen bestemme. Og i helgene var det jo ingen overordnede på jobb… 

Men kanskje du får en god dialog med behandleren dine? 
Kanskje du får være med på å bestemme hva som er best for deg? 
Ellers var mitt opphold ganske greit. God mat og mye ro/stillhet. 
 

Ønsker deg lykke til 🧡

Tusen takk for at du deler din erfaring💛

Anonymkode: 18a26...068

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

kupton skrev (10 timer siden):

Du kommer til å få de medisiner som de synes er best for deg. 

Takk for svar. Det er jo de som vet best med tanke på medisinering:) 

Anonymkode: 18a26...068

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har pleid å få akkurat samme dosering som hjemme. Men det er overlegen som avgjør hva du kan få. Noen ganger har det blitt skrevet feil i innkomsten og da har det blitt litt styr fordi jeg ofte har funnet det ut på kvelden og slike avgjørelser tas opp dagtid.

Hvis du er vant med å ta mer medisin enn det som er utskrevet får du ikke det.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Det er snakk om at jeg kanskje skal legges inn i løpet av de neste dagene. Jeg sliter med angst og har tidligere brukt for mye av medisinene mine i desperasjon når ting har blitt for ille. Dette er blitt løst ved at jeg har Medisinutlevering. Jeg har mye angst for tiden og det å skulle legges inn skaper mye stress hos meg. Tror dere jeg likevel vil kunne spørre om beroligende der når det topper seg? Tenker da ikke hele tiden, men hvis det blir for ille.  Eller kommer de til å la være i og med jeg tidligere har hatt problemer med medisinen? Jeg har aldri vært innlagt før, så jeg vet ikke helt hva som venter meg🙈 
Hva er deres erfaringer? 
Håper dette er innenfor reglelverket her på forumet. 

Anonymkode: 18a26...068

Jeg har fått de medisinene jeg pleier å stå på, i tillegg til at beroligende medisin og sovemedisin er blitt satt opp som "eventuelt". Jeg har også opplevd å få dosene økt av den medisinen jeg pleier å stå på, og også bytte av medisin. Altså at jeg fikk byttet til et annet preparat. 

Endret av Vendi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...