Gå til innhold

Dødsangst: Av og til er jeg skikkelig redd for å dø

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg tror alle har det i mer eller mindre grad. Som i en kritisk situasjon er det påfallende mange ikke-troende som ber til Gud 🙂 

Hva du gjør er jo et godt spørsmål. Ikke tenk for lenge på det. Noen prøver å rasjonalisere bort redselen/angsten, men ingen liker tanken på å ikke eksistere mer ( bortsett fra de som ikke vil eksistere da..)

Jeg tror det går an å forsone seg med det da. Bare snakke mer om det som en naturlig ting som kommer til å skje. Det er også noe som skjer med flere som blir alvorlig syke-de forsoner seg med det.

En ting er å være redd for å miste livet, noe annet er redd for hva som skjer når man dør. Etter døden altså.Det kan virkelig ikke føles bra! 

Uansett. Ikke tenk for mye på det. Grubling er ikke ok. Det er jo dumt å være så redd for å dø at man blir redd for å leve 🙂

Endret av Kashmir

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...