Gå til innhold

Kjenner du hjertet ditt banke til vanlig? samt spørsmål om hjertebank!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Kjenner du hjertet ditt banke til vanlig?
Hvordan kjennes hjertebank ut for deg? (om du klarer beskrive det da)
Er det slik at man kjenner hjertet slå fortere enn normalt eller slår det bare normalt?

Jeg kjenner aldri hjertet mitt banke til vanlig. Men etter at jeg tar seroquel har jeg begynt å kjenne hjertebank (eller det er i alle fall det jeg tenker/tror det er). Men hjertet dunker aldri fortere enn normalt (tror jeg), det slår bare i normalt tempo. Og det slår slik at jeg kjenner at det dunker i  brystet/bak ribbena (er dårlig på å forklare, håper dere skjønner). Er dette hjertebank?

Anonymkode: d21bc...880

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg kan av og til kjenne hjertet banker rolig f.eks hvis jeg ligger på siden. Jeg kan også kjenne hjertet banker fort når jeg har anstrengt meg. Begge deler tror jeg er helt normalt. "Hjertebank" forbinder jeg med kraftige slag utover normalen, at hjertet hopper, og kanskje også hopper over slag. Men jeg er ingen ekspert. 

Endret av Vendi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vendi skrev (Akkurat nå):

Jeg kan av og til kjenne hjertet banker, f.eks hvis jeg ligger på siden, og det tror jeg er helt normalt. "Hjertebank" forbinder jeg med kraftige slag utover normalen, at hjertet hopper, og kanskje også hopper over slag. Men jeg er ingen ekspert. 

Hm, jeg kjenner det heller ikke da, men regner med begge deler sikkert er normalt. Jeg kjenner ikke hjertet hopper (om jeg forstår beskrivelsen rett da). 

Vet du, eller andre, om hjertebank vil være synlig på feks EKG?

Anonymkode: d21bc...880

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Hm, jeg kjenner det heller ikke da, men regner med begge deler sikkert er normalt. Jeg kjenner ikke hjertet hopper (om jeg forstår beskrivelsen rett da). 

Vet du, eller andre, om hjertebank vil være synlig på feks EKG?

Anonymkode: d21bc...880

Det var ikke synlig hos meg iallefall. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurja skrev (1 minutt siden):

Det var ikke synlig hos meg iallefall. 

Ok. Kjennes hjertebank ut for deg det samme som Vendi beskriver over her?

Anonymkode: d21bc...880

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vendi skrev (1 minutt siden):

https://nhi.no/symptomer/hjerte-og-kar/hjertebank/

Fant denne som kanskje kan være til hjelp for deg. 

Takk!

Men jeg hadde ett spørsmål til, til alle: Er det rart at jeg opplever hjertebank bare noen ganger jeg tar seroquel og ikke alle? (Jeg tar stort sett samme dose hver gang).

Anonymkode: d21bc...880

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Takk!

Men jeg hadde ett spørsmål til, til alle: Er det rart at jeg opplever hjertebank bare noen ganger jeg tar seroquel og ikke alle? (Jeg tar stort sett samme dose hver gang).

Anonymkode: d21bc...880

Jeg vet ikke svaret på dette. Synes du skal ta det opp med legen din, og det er ikke "hypokonder" (som du skrev i en annen tråd) av deg å gjøre det. 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vendi skrev (3 minutter siden):

Jeg vet ikke svaret på dette. Synes du skal ta det opp med legen din, og det er ikke "hypokonder" (som du skrev i en annen tråd) av deg å gjøre det. 🙂

Ja, du har nok rett. Skal dit uansett neste uke så kan ta det opp da 😊

Anonymkode: d21bc...880

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Takk!

Men jeg hadde ett spørsmål til, til alle: Er det rart at jeg opplever hjertebank bare noen ganger jeg tar seroquel og ikke alle? (Jeg tar stort sett samme dose hver gang).

Anonymkode: d21bc...880

Allergisk mot stoffene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Subkutant skrev (2 timer siden):

Allergisk mot stoffene?

Nei, det tror jeg ikke? Hvordan finner man ut om man er det?

Anonymkode: d21bc...880

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Nei, det tror jeg ikke? Hvordan finner man ut om man er det?

Anonymkode: d21bc...880

Vel, du kan sikkert be om å teste det. Ikke så lett å finne ut av sånt egentlig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...