Gå til innhold

Venter utålmodig på svar på henvisning

Anbefalte innlegg

Akuttposten sendte henvisning til poliklinikken 9. januar. De skrev at jeg burde bli prioritert. Og jeg venter veldig utålmodig på svar. Har sårt behov for å få behandling nå. Jeg er ganske sikker på at jeg får svaret i posten ettersom det var det jeg fikk sist (for 1 år siden). Og så har jeg sett at man har rett til vurdering av henvisning innen 10 virkedager. Hvor ofte har de slike inntaksvurderinger (eller hva det heter)?

Så det blir jo egentlig bare spekulering, men når tror dere jeg kan forvente å få svar? 

Om de bruker alle 10 dagene og sender brevet siste dagen vil jeg vel få det rundt den 26. januar?

Anonymkode: 59e5d...2af

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg fikk svar på Helse-Norge-appen etter 6 dager. Vente på behandling i 11 uker, ikke akutt.

Anonymkode: 660e2...34a

Oj, 11 uker ja. Tenkte ikke over at det kunne være såpass lang tid fra man fikk svar til man får time. Men er vel bare ha tålmodighet og vente. 

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ventet i 11 måneder på utredning. Ikke akutt da.

Anonymkode: 080e3...64d

Skjønner det kan ta tid ja. Jeg vet ikke helt hvordan søknaden min vil bli vurdert, for det er jo ikke akutt men likevel skulle de be om at jeg skulle bli prioritert. Får vel bare forsøke vente på brevet i posten.

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Akuttposten sendte henvisning til poliklinikken 9. januar. De skrev at jeg burde bli prioritert. Og jeg venter veldig utålmodig på svar. Har sårt behov for å få behandling nå. Jeg er ganske sikker på at jeg får svaret i posten ettersom det var det jeg fikk sist (for 1 år siden). Og så har jeg sett at man har rett til vurdering av henvisning innen 10 virkedager. Hvor ofte har de slike inntaksvurderinger (eller hva det heter)?

Så det blir jo egentlig bare spekulering, men når tror dere jeg kan forvente å få svar? 

Om de bruker alle 10 dagene og sender brevet siste dagen vil jeg vel få det rundt den 26. januar?

I Helse sør-øst vil man ofte finne svar på helsenorge.no i løpet av ganske kort tid. Ved å gå inn på journaldokumentene, så finner man ofte inntaksvurderingen. 

Annonse

frosken skrev (1 minutt siden):

I Helse sør-øst vil man ofte finne svar på helsenorge.no i løpet av ganske kort tid. Ved å gå inn på journaldokumentene, så finner man ofte inntaksvurderingen. 

Jeg tilhører dessverre helse-midt, som ikke har den løsningen... 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...