Gå til innhold

Hvordan vil du beskrive følelsen av sult?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Er det en sviende følelse for deg også eller er det bare meg?

Anonymkode: ef6c7...e4d

Kan ikke relatere 

Anonymkode: b9959...451

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

UtakknemligDiva

Vanlig sult for meg starter med at det kjennes som det er en luftboble i magen/mellomgulvet som ikke blir borte.

Så kommer uro. Og det fremprovoserer tics og tvangstanker. Dårligere konsentrasjon.

Lar jeg det gå lenger. Kan jeg bli kvalm, svimmel, spy og besvime. Det er en sykdom som rammer høye kvinner, som jeg ikke husker hva heter. Det er den som gjør at vi ikke kan gå like lenge som andre uten mat uten å spy eller besvime.

Går jeg flere dager og ikke spiser eller bare spiser yoghurt pga dårlig matlyst. Fryser jeg mer, blir dummere (hjernen kruymper jo også), får et feil syn på meg selv/kjenner at kroppen ikke ser helt ut som den skal, altså som at jeg lyver til meg selv og alle rundt. I tillegg kommer en grusom smerte etter hvert innvendig, en slags krampe i magen. Jeg gikk sånn noen dager da jeg var både så glad, spent, trist og full av adrenalin at jeg mistet helt matlysten. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beskrive følelsen, hmm... Kommer nok an på GRADEN av sult.

Hvis jeg er litt sulten, kaller jeg det rumling i magen. Kjennes nesten ikke utenom det.

Er jeg passe sulten så føler jeg meg fysen, og kan bli svimmel.

Er jeg ekstremt sulten (f.eks. fordi det er 24 timer siden forrige måltid og dét måltidet ikke var stort) så kan jeg få kraftige/ekstreme magesmerter så man kan begynne å gråte eller tro det er noe alvorlig gærent. Kan også få hodepine og en følelse av svakhet/skjelvinger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...