Gå til innhold

Jeg klarer ikke være en god venn

Anbefalte innlegg

Jeg er ei dame i slutten av 20 årene som sliter med meg selv.. Jeg har også venner som sliter og jeg klarer ikke være der for dem. Jeg går med konstant dårlig samvittighet for jeg vet de fortjener bedre. Nå er det kanskje snakk om at jeg skal legges inn frivillig på psykiatrisk og jeg har fått flere meldinger av folk som ønsker å høre fra meg som ikke vet dette. Jeg føler meg egoistisk som ikke en gang klarer å svare. Jeg vet liksom ikke hva jeg kan svare. Bortsett fra til de jeg føler meg aller tryggest på.. Grunnen til at jeg ikke tør å svare er at jeg er redd for hva jeg vil få i retur, da jeg selv vet jeg er en dårlig venn. Jeg er redd for å få høre at jeg ikke bryr meg nok.. Og det stemmer jo for så vidt også🙈 Jeg lar jo min dårlige form bestemme over meg og lar angsten ta overhånd.. Akkurat nå føler jeg nesten det er nok å bare ta seg av hunden min, som ikke krever mye. 

Noen som har det på samme måten? Som føler at man ikke strekker til? 

Anonymkode: 140b5...fc6

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/470695-jeg-klarer-ikke-v%C3%A6re-en-god-venn/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg strekker ikke til for mine barn. Så den samvittigheten kjenner jeg til. 

Kan du svare de som kontakter deg med at du har det veldig tungt akkurat nå, og at du dessverre pga det ikke har klart å være der for dem. Det vil de fleste forstå. 

Det har jeg gjort med mine venninner. Jeg har ikke mange som spør hvordan det går, men jeg er nøye på å spørre de selv også. Og at min sykdom ikke skal ta stor plass i vennskapet. Har ikke råd til å miste de få vennene jeg har. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...