Gå til innhold

Bare fordi jeg synes det er interessant - hva er det akkurat som gjør at man kan slite med å oppnå orgasme når man går på antidepressiva?

Anbefalte innlegg

Hva er det som gjør at det kan bli vanskelig for enkelte å få orgasme når man går på antidepressiva? Det er vel en ganske vanlig bivirkning også såvidt jeg har skjønt det? Tenker da på, er det noe med kjemien i hjernen (eller hva en skal kalle det, jeg har lite peiling på slikt). 

Anonymkode: 26834...562

Fortsetter under...

Har vel med depresjonen å gjøre. Når man er deprimert mister man sexlysten avhengig av alvorlighetsgraden på depresjonen selvsagt. 

Anonymkode: 89a6b...660

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Har vel med depresjonen å gjøre. Når man er deprimert mister man sexlysten avhengig av alvorlighetsgraden på depresjonen selvsagt. 

Men noen av antidepressivaene feks SSRI har nedsatt sexlyst og nedsatt evne til orgasme som bivirkning. Wellbutrin derimot kan gjenopprette den deprimerte sin nedsatte lyst. 

Jeg går på nefazodone og remeron, to AD som gir minimalt med seksuelle bivirkninger. Så alle AD gir ikke slike bivirkninger. 

Anonymkode: d8712...a05

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det har/kan nok ha litt med depresjonen å gjøre, men mange antidepressiva har faktisk det som bivirkning, som Glitter nevner.

Glitter skrev (1 time siden):

Men noen av antidepressivaene feks SSRI har nedsatt sexlyst og nedsatt evne til orgasme som bivirkning. Wellbutrin derimot kan gjenopprette den deprimerte sin nedsatte lyst. 

Det med wellbutrin visste jeg ikke. Trodde det enten ikke hadde noe innvirkning eller at man mistet den. 

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg går på nefazodone og remeron, to AD som gir minimalt med seksuelle bivirkninger. Så alle AD gir ikke slike bivirkninger. 

Anonymkode: d8712...a05

Nei, det er jeg klar over.

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det har/kan nok ha litt med depresjonen å gjøre, men mange antidepressiva har faktisk det som bivirkning, som Glitter nevner.

Det med wellbutrin visste jeg ikke. Trodde det enten ikke hadde noe innvirkning eller at man mistet den. 

Nei, det er jeg klar over.

Wellbutrin er sentralstimulerende og sentralstimulerende kan virke inn på sexlysten. 

Amfetamin og MDMA som er sentralstimulerende narkotika virker veldig sterkt på sexlysten. 😛

Annonse

Glitter skrev (Akkurat nå):

Wellbutrin er sentralstimulerende og sentralstimulerende kan virke inn på sexlysten. 

Amfetamin og MDMA som er sentralstimulerende narkotika virker veldig sterkt på sexlysten. 😛

Aha. Da skjønner jeg. Sliter med sexlysten, så kunne kanskje spurt om å prøve wellbutrin da.

Åja, tror ikke jeg hadde vert villig til å gå så langt at jeg var villig til å prøve det 😅 Ett forsøk på wellbutrin burde holde 🙈

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Aha. Da skjønner jeg. Sliter med sexlysten, så kunne kanskje spurt om å prøve wellbutrin da.

Åja, tror ikke jeg hadde vert villig til å gå så langt at jeg var villig til å prøve det 😅 Ett forsøk på wellbutrin burde holde 🙈

Ja du kan jo høre med legen. :)

Nei jeg vil fraråde deg å prøve det. Hehe. Det er ikke verdt det. 

Glitter skrev (6 minutter siden):

Ja du kan jo høre med legen. :)

Nei jeg vil fraråde deg å prøve det. Hehe. Det er ikke verdt det. 

Ja, jeg får gjøre det.

Er for øvrig veldig spent på om noen her har svaret på spørsmålet jeg opprinnelig stilte, om hva det er som gjør det at man mister evnen til orgasme... (Er jeg sær som synes slik er interessant?)

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Ja, jeg får gjøre det.

Er for øvrig veldig spent på om noen her har svaret på spørsmålet jeg opprinnelig stilte, om hva det er som gjør det at man mister evnen til orgasme... (Er jeg sær som synes slik er interessant?)

Jeg synes ikke det er sært. 

Hvis jeg skal gjette handler det om blokkering av visse reseptorer. Men det er bare gjetning. Evt at noen medikamenter hemmer frigjøringen av diverse slik at en ikke blir seksuelt opphisset.

Endret av Glitter
Glitter skrev (2 timer siden):

Jeg synes ikke det er sært. 

Hvis jeg skal gjette handler det om blokkering av visse reseptorer. Men det er bare gjetning. Evt at noen medikamenter hemmer frigjøringen av diverse slik at en ikke blir seksuelt opphisset.

Bra. Jeg føler jeg kan være ganske sær noen ganger.

Det høres ut som en fornuftig forklaring. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...