Gå til innhold

Plutselig fått prosenttrekk istendenfor tabell


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har alltid hatt tabelltrekk hos skatteetaten.

Idag da jeg sjekket skattekortet så lå det inne feil opplysninger og inntekt som jeg korrigerte, men da gikk jeg brått fra tabelltrekk til prosenttrekk. Tidligere år har jeg hatt tabell 2100, mens nå da det var feil inntekt oppført på det nye skattekortet så hadde jeg fått tabell 2127. Da jeg justerte ned til riktig inntekt ble det brått 23% istendenfor tabell.

Jeg  ringte skatteetaten, men kommer ikke gjennom telefonkøen, så jeg prøver å spørre her om det er noen som har opplevd det samme?  Har det noe å si?

Anonymkode: 4d738...a0f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det har vært mye tull med skattekortet i år, jeg har alltid hatt prosent, fikk tabell. Flere har opplevd at det står dobbelt opp med gjeldsrenter, noen har langt større lån enn de har. Virker som om de har bommet skikkelig i år på opplysninger.

Anonymkode: fcff2...1c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Det har vært mye tull med skattekortet i år, jeg har alltid hatt prosent, fikk tabell. Flere har opplevd at det står dobbelt opp med gjeldsrenter, noen har langt større lån enn de har. Virker som om de har bommet skikkelig i år på opplysninger.

Anonymkode: fcff2...1c8

Ja det opplevde jeg også. Hadde også tredobbelt beløpet på "Renter på bankinnskudd" og nesten 20 000 mer i inntekt enn jeg egentlig har.

Men jeg tror jeg fant ut av det. Det virker som jeg får prosentkort resten av året når jeg allerede har fått en utbetaling. Jeg måtte ha korrigert kortet allerede i desember for å få tabell, og det glemte jeg bort da jeg stod midt oppi dødsfall.

Anonymkode: 4d738...a0f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...