Gå til innhold

Hvis du måtte velge én matvaregruppe


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Som du ALDRI kunne spise eller drikke igjen (i noen form), hvilken hadde du valgt bort? 

F.eks. grønnsaker, korn, kjøtt, fisk osv

Anonymkode: 22740...996

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

Worriesome Plenty 2 skrev (11 minutter siden):

Skalldyr fisk og innmat. Jeg rører ikke det helt frivillig.

Du spiser ingen form for fiskmat? Ikke leverpostei heller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemus skrev (56 minutter siden):

Du spiser ingen form for fiskmat? Ikke leverpostei heller?

Fjernet kommentaren da jeg hadde oversett noe:-)

Endret av frosken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

frosken skrev (7 timer siden):

Fjernet kommentaren da jeg hadde oversett noe:-)

Nå har jeg ikke sett den, men jeg gjetter på hva du skrev, men du vet at det er ansjons i en del leverpostei? ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemus skrev (2 timer siden):

Nå har jeg ikke sett den, men jeg gjetter på hva du skrev, men du vet at det er ansjons i en del leverpostei? ;) 

Der tok du litt feil, jeg vet at det finnes ansjos i _noen_ av leverposteiene, men langt fra alle - og det var det jeg påpekte. Men så så jeg at den du svarte hadde sagt at han ikke spiste innmat, så da tenkte jeg at du kanskje var innmaten du tenkte på når du spurte om leverposteien. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser at "matvaregruppe" tolkes litt forskjellig av de som har svart. Hvis jeg kan svare litt "smalt", kan jeg velge bort godteri og desserter, jeg har ikke noe søtsug. Ville kanskje savne is på enkelte sommerdager, men det er ikke så viktig som det var da jeg var yngre. Jeg klarer meg utmerket uten kaker og kjeks også, dvs. det meste med tydelig søtt innhold. Så det er førstevalget. 

Men ts spesifiserer det egentlig litt "bredere":

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

F.eks. grønnsaker, korn, kjøtt, fisk osv

Så da tror jeg nesten det må bli innmat, slik enkelte andre har svart. Jeg liker både tunge, blodpudding og lever, men det gjør ingen andre i husstanden, så jeg har ikke spist det på mange år, bortsett fra tunge som pålegg en sjelden gang. 

Korn- eller meieriprodukter, grønnsaker, fjærkre eller sjømat / fisk er i hvert fall helt uaktuelt å velge bort. Rødt kjøtt kan jeg gjerne droppe, men jeg ville nok savne retter med bacon og karbonadedeig hvis jeg visste jeg aldri ville få det igjen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemus skrev (12 timer siden):

Du spiser ingen form for fiskmat? Ikke leverpostei heller?

Spiser leverpostei, men heldigvis er det ikke alle som inneholder fisk (f.eks pepper og baconpostei :)

Anonymkode: e3553...acb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Spiser leverpostei, men heldigvis er det ikke alle som inneholder fisk (f.eks pepper og baconpostei :)

Anonymkode: e3553...acb

Oi, så nå at du ikke siterte meg men en annen. Sorry 🤐

Anonymkode: e3553...acb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...