Gå til innhold

Abilify, lamictal, litium og vektøkning

Anbefalte innlegg

Jeg er overvektig med en BMI på 26,2. Jeg bruker både abilify, lamictal og litium og så vidt jeg har forstått det kan i alle fall abilify og litium føre til vektøkning. Det jeg lurer på er hva er grunnen til denne vektøkningen?

Har skjønt at med feks zyprexa så får man økt matlyst og det er det som gjør at man øker i vekt fordi man da spiser mer.

Men hva med abilify, lamictal og litium?

Er det noe kjemisk (blir det rett ord å bruke?) eller noe annet? Har ikke merket økt matlyst på noen av de nevnte medisinene. 

Anonymkode: 75339...6fb

Fortsetter under...

Jeg leste i går at årsaken til vektøkning på Litium kunne ha med noe som ble påvirket i hjernen til å få økt apetitt. 

Man må jo spise mer for å legge på seg uansett. Med mindre det er vannvekt. 

Jeg har så langt gått ned i vekt samtidig som jeg har trappet opp på Litium. Det har ikke med medisinen å gjøre da. 

Står noe om det her: 

https://tidsskriftet.no/2008/06/legemidler-i-praksis/oppfolging-av-pasienter-som-bruker-litium

Endret av Glitter

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...