Gå til innhold

Paranoide tanker


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har mye paranoide tanker for tiden tror jeg. Spesielt om mennesker som står nær meg. Dette er veldig ødeleggende for meg. Det er noe jeg prøver å holde inni meg, da jeg er redd for forholdet mitt til dem. Men det gjør at jeg oppfører meg annerledes rundt dem.. På en måte vil jeg bare isolere meg og ikke forholde meg til andre, så jeg slipper de paranoide tankene, men jeg skjønner jo at det ikke går i lengden. Føler meg fanget i mitt eget hode og jeg konstruerer ting som ikke stemmer overens med virkeligheten. Dessuten tenker jeg også på at om jeg forteller for mye om de paranoide tankene feks til helsepersonell, blir jeg kanskje ikke tatt på alvor om det er noe reelt, fordi jeg tross alt er paranoid. Er det noen som sliter med det samme og har noen teknikker som funker for å minimere de paranoide tankene? Skjønner selv at jeg høres helt fjern ut når jeg leser det jeg skriver🙈 Jeg vil jo gjerne ta i mot hjelp og jeg ødelegger jo for meg selv og behandlingen ved å være for paranoid. 
 

Beklager for et langt innlegg. Setter stor pris på svar. 

Anonymkode: a2dc8...d1e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette høres ut som paranoid pf. En liten dose antipsykotika (også kalt antiskeptika) kan gjøre underverker. Det kan ta noen uker før en har full effekt. Med disse små dosene er medisinen nærmest bivirkningsfri.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kupton skrev (20 minutter siden):

Dette høres ut som paranoid pf. En liten dose antipsykotika (også kalt antiskeptika) kan gjøre underverker. Det kan ta noen uker før en har full effekt. Med disse små dosene er medisinen nærmest bivirkningsfri.

Hvordan vet du at det ikke er psykose? 

Anonymkode: 4bdc7...123

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvordan vet du at det ikke er psykose? 

Anonymkode: 4bdc7...123

Jeg VET ikke, men ut fra det TS skriver, oppfatter jeg det ikke som en klar vrangforestilling. Jeg oppfatter at TS har en kritisk holdning til dette og er åpen for at det kan skyldes sykdom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kupton skrev (9 timer siden):

Dette høres ut som paranoid pf. En liten dose antipsykotika (også kalt antiskeptika) kan gjøre underverker. Det kan ta noen uker før en har full effekt. Med disse små dosene er medisinen nærmest bivirkningsfri.

Ts her

Takk for svar.
Jeg har lurt på det selv, men jeg vet ikke hvor god innsikt man har i det selv da.. Har varierende selvinnsikt. Tankene kommer mest når jeg er utsatt for mye stress. Kanskje jeg skal høre med de som hjelper meg angående medisiner som du snakker om.  Er snakk om at jeg skal få en innleggelse, så jeg håper det blir noe bedre da. 

Anonymkode: a2dc8...d1e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Hvordan vet du at det ikke er psykose? 

Anonymkode: 4bdc7...123

Ts her: 

Jeg har vært utredet for psykose med de samme symptomene før og da fant de ingen tegn til psykose.

Anonymkode: a2dc8...d1e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...