Gå til innhold

Kupton - de svakeste i samfunnet?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er innlagt på psyk og en ansatt sa til meg «Vi ivaretar de svakeste i samfunnet». Hva betyr det?

Anonymkode: dd1e8...f6d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Hva i utsagnet er det du ikke forstår?

Anonymkode: 8299b...641

Jeg skjønte ikke hva han mente med det. Jeg sa at jeg ikke var syk og til det sier han at vi tar vare på de svakeste i samfunnet.

Anonymkode: dd1e8...f6d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Jeg skjønte ikke hva han mente med det. Jeg sa at jeg ikke var syk og til det sier han at vi tar vare på de svakeste i samfunnet.

Anonymkode: dd1e8...f6d

Sykepleieren likte ikke det utrykket. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Everybody skrev (1 time siden):

Har sykdom noe med å være sterk eller svak?

Man er vel "svak" når man er innlagt?

Anonymkode: 226cf...71e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Man er vel "svak" når man er innlagt?

Anonymkode: 226cf...71e

Man er veldig syk når man er innlagt og er derfor svak?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Betyr vel at de ivaretar de menneskene som ikke er i stand til å ta vare på seg selv? «De svakeste i samfunnet» brukes vel også om de som ikke er i stand til å stå opp eller snakke/kreve noe for seg selv? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Everybody skrev (1 time siden):

Man er veldig syk når man er innlagt og er derfor svak?

Vil ikke si at alle er veldig syke for er mange som legger ut masse dansevideoer på tiktok fra de er innlagte hele tiden og de gliser og ler. 

Anonymkode: b059a...572

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Man er vel "svak" når man er innlagt?

Anonymkode: 226cf...71e

Det er vel mer det at man ikke klarer seg selv, eller trenger beskyttelse? At man ikke kan verne om seg selv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Vil ikke si at alle er veldig syke for er mange som legger ut masse dansevideoer på tiktok fra de er innlagte hele tiden og de gliser og ler. 

Anonymkode: b059a...572

Vil tro man kan ha lettere øyeblikk selv  om man er innlagt. Man er innlagt, ikke i en begravelse. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jeg er innlagt på psyk og en ansatt sa til meg «Vi ivaretar de svakeste i samfunnet». Hva betyr det?

Anonymkode: dd1e8...f6d

Oi det var frekt sagt. Spør hva han mener om det? 

Anonymkode: c7a9e...e73

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Everybody skrev (1 time siden):

Man er veldig syk når man er innlagt og er derfor svak?

Ja, ellers ville man ikke vært innlagt vil jeg tro.

Anonymkode: 226cf...71e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svak har mange betydninger. Er ikke noe vits å tenke mer over det/prøve å tolke det på verst mulig måte.

AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Vil ikke si at alle er veldig syke for er mange som legger ut masse dansevideoer på tiktok fra de er innlagte hele tiden og de gliser og ler. 

Anonymkode: b059a...572

tiktok er korte klipp uten kontekst, fra folk som liker oppmerksomhet. Tror ikke det er så mye du kan tolke ut fra det, om hvordan ting faktisk er.

Det som trender, er ofte det som er motsatt av det virkeligheten er. 

Anonymkode: fb2bd...b94

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Everybody skrev (Akkurat nå):

Hvorfor spør du egentlig kupton om dette?

fordi han har jobbet i psykiatrien

hilsen ts

Anonymkode: dd1e8...f6d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det syns jeg er veldig feil av en ansatt å si. At de hjelper og kanskje tar vare på de som har det vanskelig pr nå, ja. Men svakeste? Det betyr medlidenhet og ovenfra og ned for meg. Rett og slett. Hvor er respekten da? 

Uff! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir skrev (1 minutt siden):

Det syns jeg er veldig feil av en ansatt å si. At de hjelper og kanskje tar vare på de som har det vanskelig pr nå, ja. Men svakeste? Det betyr medlidenhet og ovenfra og ned for meg. Rett og slett. Hvor er respekten da? 

Uff! 

Ja, det er en slags ovenpå og ned holdning. Er man svak hvis man har opplevd noe traumatisk og derfor blitt psykotisk? Alle hadde blitt psykotisk i den situasjonen, er man da svak?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...