Gå til innhold

Avlyse venne-avtale?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hadde glemt jeg hadde en avtale med en venn i dag. Lyge på meg omgangssyke? Ikke tregt vedkommende siden januar i fjor. Avlyst 3 ganger før.

Anonymkode: 4c7c3...e0d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dersom du har avlyst flere ganger før er det selvsagt viktig å ikke avlyse uten grunn denne gang.

Kan absolutt føles litt kleint å treffes når det er lenge siden sist, men min erfaring er at man ikke angrer.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns ikke at du skal lyve om det. Når noen avlyser så er det alltid skuffende om det ikke tilfeldigvis er sånn at det passer. Folk kan glede seg og også kanskje ikke da kunne inngå andre avtaler heller.Så det er dårlig gjort å i tillegg lyve om det, for det skjønner folk som regel og enda mer skuffet blir de jo. Si det som det er. Du risikerer å miste den vennen hvis du stadig avlyser. 

Endret av Kashmir
Lenke til kommentar
Del på andre sider

E7H7 skrev (48 minutter siden):

Dersom du har avlyst flere ganger før er det selvsagt viktig å ikke avlyse uten grunn denne gang.

Kan absolutt føles litt kleint å treffes når det er lenge siden sist, men min erfaring er at man ikke angrer.

 

Jo burde… bare det at jeg ikke har tid til å ha venner akkurat nå. Det kan man liksom ikke si. 

Anonymkode: 4c7c3...e0d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir skrev (48 minutter siden):

Syns ikke at du skal lyve om det. Når noen avlyser så er det alltid skuffende om det ikke tilfeldigvis er sånn at det passer. Folk kan glede seg og også kanskje ikke da kunne inngå andre avtaler heller.Så det er dårlig gjort å i tillegg lyve om det, for det skjønner folk som regel og enda mer skuffet blir de jo. Si det som det er. Du risikerer å miste den vennen hvis du stadig avlyser. 

Jeg vet det er dårlig gjort av meg. 

Anonymkode: 4c7c3...e0d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Jeg vet det er dårlig gjort av meg. 

Anonymkode: 4c7c3...e0d

Ja men du kan jo gjøre noe med det? Ikke gjøre ting enda verre med å lyve ihvertfall? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Jo burde… bare det at jeg ikke har tid til å ha venner akkurat nå. Det kan man liksom ikke si. 

Anonymkode: 4c7c3...e0d

Hvis du hadde droppet å komme til avtale med meg eller avlyst 3 ganger så hadde jeg ikke giddet inngå flere avtaler med deg. At det kan skje en gang er ikke noe å legge vekt på, men gjentatte ganger? Nah.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir skrev (14 minutter siden):

Ja men du kan jo gjøre noe med det? Ikke gjøre ting enda verre med å lyve ihvertfall? 

Hva skal jeg si da? Jeg orker ikke i dag

Anonymkode: 4c7c3...e0d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemus skrev (5 minutter siden):

Hvis du hadde droppet å komme til avtale med meg eller avlyst 3 ganger så hadde jeg ikke giddet inngå flere avtaler med deg. At det kan skje en gang er ikke noe å legge vekt på, men gjentatte ganger? Nah.

Det er jo også en side av saken men jeg har liksom ikke noe å gi til vennskapet akkurat nå. Denne personen er en av mange avlysninger. 

Anonymkode: 4c7c3...e0d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hadde glemt jeg hadde en avtale med en venn i dag. Lyge på meg omgangssyke? Ikke tregt vedkommende siden januar i fjor. Avlyst 3 ganger før.

Anonymkode: 4c7c3...e0d

Det eneste som er værre en at du avlyser uten særlig god grunn samme dag som dere skal møtes er at du er så feig at du lyver om årsaken. Du bør ha et minimum av respekt for tiden til den du har avtale med, og vedkommende bør derfor få vite at du bare avlyser uten grunn slik at vedkommende kan ta et forbehold neste gang dere evt skal møtes. Hadde du vært min venn ville jeg sannsynligvis kviet meg for å gjøre ny avtale kun med deg etter fire avlysninger. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kayia skrev (1 minutt siden):

Det eneste som er værre en at du avlyser uten særlig god grunn samme dag som dere skal møtes er at du er så feig at du lyver om årsaken. Du bør ha et minimum av respekt for tiden til den du har avtale med, og vedkommende bør derfor få vite at du bare avlyser uten grunn slik at vedkommende kan ta et forbehold neste gang dere evt skal møtes. Hadde du vært min venn ville jeg sannsynligvis kviet meg for å gjøre ny avtale kun med deg etter fire avlysninger. 

Ikke kjeft sånn på meg. Hva skal jeg si da???? At jeg ikke orker??

Anonymkode: 4c7c3...e0d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Hva skal jeg si da? Jeg orker ikke i dag

Anonymkode: 4c7c3...e0d

Du kan jo være ærlig å si at du ikke orker, og også at du er lei for å skuffe. Så kan du i tillegg si at du ikke kan gjøre flere avtaler før du selv tar initiativet og vil holde dem? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kashmir skrev (Akkurat nå):

Du kan jo være ærlig å si at du ikke orker, og også at du er lei for å skuffe. Så kan du i tillegg si at du ikke kan gjøre flere avtaler før du selv tar initiativet og vil holde dem? 

Det er flaut å si. 

Anonymkode: 4c7c3...e0d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Ikke kjeft sånn på meg. Hva skal jeg si da???? At jeg ikke orker??

Anonymkode: 4c7c3...e0d

Kjeft? Hva snakker du om? Jeg kjefter ikke, jeg sier meningen min på det du spør om, selv om den neppe er i tråd med det du ønsker å høre. Om du ikke tåler å få svar bør du ikke spørre.

Ad. hva du skal si? Det som er sant vel, hva annet? Jeg ville tålt at du sa at du ikke er så sterk for tiden, og spørre om dere kan ha det til gode, men aller helst hadde jeg sett at du kom en liten tur uansett. Jeg forventer ikke at mine venner framstår som komikere eller selskapsdamer til enhver tid, jeg tåler at livet bølger.

Det jeg ikke tåler er at vennene mine lurer meg, lyver til meg eller ikke respekterer tiden min. 

Endret av Kayia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kayia skrev (1 minutt siden):

Kjeft? Hva snakker du om? Jeg kjefter ikke, jeg sier meningen min på det du spør om, selv om den neppe er i tråd med det du ønsker å høre. Om du ikke tåler å få svar bør du ikke spørre.

Ad. hva du skal si? Det som er sant vel, hva annet? 

Det var direkte. Jeg vet jo det er dårlig gjort av meg. Nå må jeg snart avlyse på melding. 

Anonymkode: 4c7c3...e0d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det er flaut å si. 

Anonymkode: 4c7c3...e0d

Ja. Men altså, får du ikke dårlig samvittighet? Det kan vel ikke være bedre å gå rundt med det enn å være ærlig? Sett deg i vennen din sin situasjon også, og hva ville du foretrukket at noen gjorde hvis du gledet deg til en avtale? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir skrev (Akkurat nå):

Ja. Men altså, får du ikke dårlig samvittighet? Det kan vel ikke være bedre å gå rundt med det enn å være ærlig? Sett deg i vennen din sin situasjon også, og hva ville du foretrukket at noen gjorde hvis du gledet deg til en avtale? 

Jeg hadde blitt irritert siden det er snart vi skal møtes sikkert. Hadde synes det var sykt dårlig gjort. 

Anonymkode: 4c7c3...e0d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir skrev (1 minutt siden):

Ja. Men altså, får du ikke dårlig samvittighet? Det kan vel ikke være bedre å gå rundt med det enn å være ærlig? Sett deg i vennen din sin situasjon også, og hva ville du foretrukket at noen gjorde hvis du gledet deg til en avtale? 

Jo jeg får det. Derfor det er vanskelig. 

Anonymkode: 4c7c3...e0d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg hadde blitt irritert siden det er snart vi skal møtes sikkert. Hadde synes det var sykt dårlig gjort. 

Anonymkode: 4c7c3...e0d

Ja ikke sant? Så det ville jo blitt enda verre om du følte at personen løy? 

Og dessuten. Folk kan også forstå ting så lenge du er ærlig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...