Gå til innhold

Kupton: Dødsønske/ tvangsregime


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg vil dø men jeg er under et tvangsregime i psykiatrien som tvinger meg å leve. De har sagt at jeg må samarbeide om behandlingen men jeg vil dø. Så jeg vil ikke inn i «prosjekt endring». Vi er i en ond sirkel med mye tvang og kontinuerlig observasjon. Det blir en slags skyttergrav vi ikke kommer oss ut av. De vokter meg bare, de behandler meg ikke, de kommer aldri i posisjon til det fordi deres funksjon er å håndtere utageringer og å sitte selvmordsvakt. Livet mitt er uverdig og umenneskelig. Hjelp meg.

Anonymkode: 1e92a...177

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette har vært mye diskutert her i det siste. Et av de rådene som jeg sitter igjen med er at  mange sliter veldig i 20-årene men kommer seg veldig og kan til og med leve et verdig liv etter noen år. Jeg vil bare si at du må prøve å holde ut, det vil bli bedre. Det er mange historier om folk som deg som har vært under streng overvåkning og bare vil dø, men mange kommer seg og lever i dag greie liv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Everybody skrev (3 minutter siden):

Dette har vært mye diskutert her i det siste. Et av de rådene som jeg sitter igjen med er at  mange sliter veldig i 20-årene men kommer seg veldig og kan til og med leve et verdig liv etter noen år. Jeg vil bare si at du må prøve å holde ut, det vil bli bedre. Det er mange historier om folk som deg som har vært under streng overvåkning og bare vil dø, men mange kommer seg og lever i dag greie liv.

Men jeg kommer meg aldri ut av regimet så lenge de mener det er overhengende selvmordsfare, jeg utagerer og bare har lyst til å dø.

Anonymkode: 1e92a...177

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Men jeg kommer meg aldri ut av regimet så lenge de mener det er overhengende selvmordsfare, jeg utagerer og bare har lyst til å dø.

Anonymkode: 1e92a...177

Ja bare så lenge det er selvmordsfare. Mange har vært under slike forhold i mange år men kommer seg til slutt. Det er ingen i dag som er under slike forhold uendelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Everybody skrev (10 minutter siden):

Ja bare så lenge det er selvmordsfare. Mange har vært under slike forhold i mange år men kommer seg til slutt. Det er ingen i dag som er under slike forhold uendelig.

Men jeg har vært under dette regimet i ett år nå i psyk

Anonymkode: 1e92a...177

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

kupton skrev (24 minutter siden):

Jeg har dessverre ikke noe å tilføye til det jeg allerede har skrevet om dette.

Hvordan ville du ha behandlet en pasient som var personlighetsforstyrret, suicidal og meget utagerende og motsatte seg behandlingen fordi vedkommende ville dø? Hva ville du som faglig ansvarlig ha gjort?

Anonymkode: 1e92a...177

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så det er sånn her suicidale personlighetsforstyrrede blir "behandlet"? Man blir altså sperret inne på lukket psykiatrisk i over 1år og underlagt tvangsregime. Dette er grunnen til at jeg holder mine problemer for meg selv og behandler de selv uten å involvere psykiatrien. 

Anonymkode: e7561...d22

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Så det er sånn her suicidale personlighetsforstyrrede blir "behandlet"? Man blir altså sperret inne på lukket psykiatrisk i over 1år og underlagt tvangsregime. Dette er grunnen til at jeg holder mine problemer for meg selv og behandler de selv uten å involvere psykiatrien. 

Anonymkode: e7561...d22

Hun er innesperret for noe annet hun har gjort. Samfunnet må beskyttes også.

Anonymkode: e1271...7c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Så det er sånn her suicidale personlighetsforstyrrede blir "behandlet"? Man blir altså sperret inne på lukket psykiatrisk i over 1år og underlagt tvangsregime. Dette er grunnen til at jeg holder mine problemer for meg selv og behandler de selv uten å involvere psykiatrien. 

Anonymkode: e7561...d22

Det er ikke mulig å behandle problemene sine selv. Det vil ikke gå bort av seg selv uten hjelp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har startet flere tråder og spurt om akkurat det samme. Jeg tror ikke du kommer til å få noen andre svar enn du har fått tidligere. Det er kun du som kan hjelpe deg selv og bryte den onde sirkelen.

Anonymkode: 6749f...c9b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Everybody skrev (42 minutter siden):

Det er ikke mulig å behandle problemene sine selv. Det vil ikke gå bort av seg selv uten hjelp.

Jo, det er en selv som må endre seg! Det er de som bare sitter på rævva i behandlingstimene uten å gjøre det minste innsats selv som ender med å gå der i årevis uten å bli bedre

Anonymkode: e7561...d22

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Men jeg kommer meg aldri ut av regimet så lenge de mener det er overhengende selvmordsfare, jeg utagerer og bare har lyst til å dø.

Anonymkode: 1e92a...177

Jeg er tilbøyelig til å forstå deg som at du er livredd for at å ikke bli fullstendig innrammet av helsepersonell eller andre. For å unngå å miste noe av det du har nå, så må du jo nesten fortsette som du har holdt på videre. 

Som jeg har sagt til deg flere ganger tidligere, så er det du som sitter med makten i dette samspillet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

frosken skrev (9 timer siden):

Jeg er tilbøyelig til å forstå deg som at du er livredd for at å ikke bli fullstendig innrammet av helsepersonell eller andre. For å unngå å miste noe av det du har nå, så må du jo nesten fortsette som du har holdt på videre. 

Som jeg har sagt til deg flere ganger tidligere, så er det du som sitter med makten i dette samspillet. 

Utrolig ovenfra og ned du er.

Anonymkode: 1e92a...177

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Everybody skrev (21 minutter siden):

Det er lavmål å svare noen "ok". Skjerp deg!

Skjerp deg selv. Lavmål å skrive som du gjør her. Ok er et helt ok svar på tiltalens vedkommende fikk. 

Anonymkode: 4a16e...935

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Everybody skrev (1 time siden):

Det er lavmål å svare noen "ok". Skjerp deg!

Hvorfor er det lavmål?

Anonymkode: e1271...7c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Everybody skrev (1 time siden):

Det er lavmål å svare noen "ok". Skjerp deg!

Hvis du hadde fulgt med i forrige diskusjon med trådstarter, så vil du også forstå hvorfor jeg svarte ok. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

frosken skrev (2 timer siden):

Hvis du hadde fulgt med i forrige diskusjon med trådstarter, så vil du også forstå hvorfor jeg svarte ok. 

Ok.

Anonymkode: 1e92a...177

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...