Gå til innhold

Kan man ha anoreksi selv om...

Anbefalte innlegg

Kan man ha anoreksi selv om man gleder seg til å spise, ikke har noe problemer med å spise opp, ikke teller kalorier, ikke har matvarer man ikke spiser og man innser at man har ett problem?

Jeg har inntrykk av at det jeg nevner over er veldig vanlig for de med anoreksi å slite med. Men jeg lurer da altså på hvor viktig disse kriteriene er å oppfylle?

Anonymkode: 41e95...a8c

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/470759-kan-man-ha-anoreksi-selv-om/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du ramser jo kun opp hva du ikke har problem med og ikke noe av hva du faktisk har problem med, så jeg tenker at dersom du ikke har noe problem med spising eller knyttet til mat så har du selvsagt ikke noe spiseforstyrrelse heller. 

Anonymkode: 0f865...78b

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Du ramser jo kun opp hva du ikke har problem med og ikke noe av hva du faktisk har problem med, så jeg tenker at dersom du ikke har noe problem med spising eller knyttet til mat så har du selvsagt ikke noe spiseforstyrrelse heller. 

Anonymkode: 0f865...78b

Jeg har problemer med at jeg bevisst spiser for lite for å gå ned i vekt. Også sprekker jeg i blant fordi jeg blir så sykt sulten og da kaster jeg enten opp eller kompenserer for det de neste dagene, enten ved å trene eller spise svært lite eller ingenting. Jeg er likevel normalvektig, så har ikke klart å gå ned i vekt til tross for at det har vart en lengre stund. (Det glemte jeg å nevne). 

AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Jeg har problemer med at jeg bevisst spiser for lite for å gå ned i vekt. Også sprekker jeg i blant fordi jeg blir så sykt sulten og da kaster jeg enten opp eller kompenserer for det de neste dagene, enten ved å trene eller spise svært lite eller ingenting. Jeg er likevel normalvektig, så har ikke klart å gå ned i vekt til tross for at det har vart en lengre stund. (Det glemte jeg å nevne). 

Synes det høres mer ut som bulimi enn anoreksi

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det kan være en uspesifisert spiseforstyrrelse hvor du veksler i symptomer. 

Så hva er typisk inntak av mat pr dag? Har hørt folk si at de spiser sykt lite eller sykt mye, men så er det ikke realiteten. 

At du kaster opp og sulter en dag eller to er selvfølgelig ikke bra, og akkurat det vil nok bli betegnet som en spiseforstyrrelse eller ihvertfall et problematisk forhold til mat! 

Endret av Kashmir
Kashmir skrev (1 time siden):

Så hva er typisk inntak av mat pr dag? Har hørt folk si at de spiser sykt lite eller sykt mye, men så er det ikke realiteten. 

At du kaster opp og sulter en dag eller to er selvfølgelig ikke bra, og akkurat det vil nok bli betegnet som en spiseforstyrrelse eller ihvertfall et problematisk forhold til mat! 

Jeg spiser ikke alltid lite. Jeg kan spise forholdsvis normalt også. Det varierer veldig. Men de dagene jeg spiser lite kan jeg feks spise en liten skål salat, en skive og ett egg. Når jeg spiser normalt spiser jeg mer av det jeg har nevnt. De gangene jeg overspiser går det helt over styr. Jeg kan feks spise en hel sjokoladeplate, 2 muffins, en halv pose potetgull, 4 skiver, det er så ille at jeg fysisk ikke har plass til mer i magesekken.

Cesium skrev (3 timer siden):

Synes det høres mer ut som bulimi enn anoreksi

Frøya Alilde skrev (3 timer siden):

Eller atypisk anoreksi.

Glitter skrev (3 timer siden):

Det kan være en uspesifisert spiseforstyrrelse hvor du veksler i symptomer. 

Takk for svar. Jeg burde kanskje ta det opp med behandler? Jeg føler bare ikke at det er ett stort nok problem ennå. Jeg klarer meg jo? Sant...

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Takk for svar. Jeg burde kanskje ta det opp med behandler? Jeg føler bare ikke at det er ett stort nok problem ennå. Jeg klarer meg jo? Sant...

Klart du kan ta det opp med behandler. :) Det trenger ikke å være livstruende på noen måte før det er stort nok til å ta med behandler. 

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg spiser ikke alltid lite. Jeg kan spise forholdsvis normalt også. Det varierer veldig. Men de dagene jeg spiser lite kan jeg feks spise en liten skål salat, en skive og ett egg. Når jeg spiser normalt spiser jeg mer av det jeg har nevnt. De gangene jeg overspiser går det helt over styr. Jeg kan feks spise en hel sjokoladeplate, 2 muffins, en halv pose potetgull, 4 skiver, det er så ille at jeg fysisk ikke har plass til mer i magesekken.

Ok. Du har jo tydeligvis et ikke helt sunt forhold til mat. Det er det ikke noen tvil om. 

Annonse

Glitter skrev (18 timer siden):

Klart du kan ta det opp med behandler. :) Det trenger ikke å være livstruende på noen måte før det er stort nok til å ta med behandler. 

Ja, jeg har nok litt feil tankesett der. Føler det ikke er alvorlig nok = føler behandler ikke kommer til å ta det på alvor.

Kashmir skrev (18 timer siden):

Ok. Du har jo tydeligvis et ikke helt sunt forhold til mat. Det er det ikke noen tvil om. 

Det er sant. Ikke er det bra heller. I alle fall ikke i lengden.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...