Gå til innhold

kupton/andre. kan jeg ha med mannen min?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Skal på mammografi på tirsdag. Strever med angst. Kan jeg ha med mannen min på venterommet. Tenkte altså ikke helt inn på undersøkelsesrommet, men venteværelset..

Anonymkode: 7f59c...1fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Skal på mammografi på tirsdag. Strever med angst. Kan jeg ha med mannen min på venterommet. Tenkte altså ikke helt inn på undersøkelsesrommet, men venteværelset..

Anonymkode: 7f59c...1fc

Det er mange som gjør det :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det kan du! Han kan også være med helt inn dersom du ønsker det. Da jeg var på mammografi nylig,  var det flere som satt og ventet på noen som var inne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å kjære, selvfølgelig kan du det. Du er heldig som har noen i livet ditt som kan redusere angsten din ved slike opplevelser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I tillegg til at mannen din kan være en støtte, enten på gangen eller i romet, synes jeg du burde vurdere å si ifra at du er engstelig for undersøkelsen (og ev. hvorfor). De ønsker selvsagt å gjøre det mest mulig behagelig for deg. For deg er det ubekvemt, men for de er det hverdagen deres.

PS: Jeg har ikke vært til den type sjekk (enda), men en hel del annet rundt om på kroppen, og når de får høre at jeg er usikker eller engstelig, møtes jeg alltid med omsorg og forståelse. Om du synes det er vanskelig å få sagt det muntlig, så skriv det ned og vis de arket/lappen.

Lykke, lykke til! 😍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Selv under corona så jeg at flere hadde med partner/ledsager på mammografi.  Ved mitt sykehus var det to avdelinger - en for de som tar mammografi regelmessig og en "hasteavdeling" (dit man ble henvist ved mistanke utenom det vanlige programmet).  Jeg var på sistnevnte, der man jo er ekstra engstelig og kan få triste beskjeder.

Jeg syntes ikke mammografi var det aller minste vondt, for øvrig.

Anonymkode: 85c59...95f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...