Gå til innhold

Redd for at selvmordsforsøket mitt blir teama

Anbefalte innlegg

Jeg hadde ett selvmordsforsøk for ikke så lenge siden. Skal ha ansvarsgruppemøte nå i morgen. Gruer meg veldig og er redd kanskje selvmordsforsøket blir ett tema. Spesielt siden ett av temaene som skal bli tatt opp er om jeg kunne få en høyere dose av x medikament. 

Har ikke snakket med fastlegen siden forsøket, og han skal være med. NAV og kontaktperson fra tiltaket skal være med, og jeg ønsker ikke at de skal vite om det. 

Så... er det noe jeg kan gjøre? 

Tror det blir vanskelig for dem å diskutere doseøkning uten å nevne forsøket?

Anonymkode: 8ad07...3c5

Fortsetter under...

Vendi skrev (1 minutt siden):

Det blir nok nevnt, men hva er farlig med det? Er det ikke greit å få kortene på bordet? 

Jeg ville bare ikke at NAV og hun kontaktpersonen skulle vite det, de har jo ingenting med behandlingen å gjøre og jeg er redd for hva de vil tenke. Kanskje blir de ekstra bekymret. Kanskje ser de på meg på en annen måte. Kanskje blir de redde for meg.

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Jeg ville bare ikke at NAV og hun kontaktpersonen skulle vite det, de har jo ingenting med behandlingen å gjøre og jeg er redd for hva de vil tenke. Kanskje blir de ekstra bekymret. Kanskje ser de på meg på en annen måte. Kanskje blir de redde for meg.

Skjønner. Det er jo ikke sikkert at det blir tatt opp da, og blir det det kan du jo bare si at du ikke ønsker å ha noe fokus på det i dette møtet? 

Vendi skrev (1 minutt siden):

Skjønner. Det er jo ikke sikkert at det blir tatt opp da, og blir det det kan du jo bare si at du ikke ønsker å ha noe fokus på det i dette møtet? 

Ja, det kan jeg jo si. 

Kontakten din hos NAV har hørt om mange selvmordsforsøk før. De er profesjonelle og vet hvordan de skal forholde seg til det. Det kan til og med være nyttig for dem å vite hva de forholder seg til for å kunne hjelpe deg bedre. Jeg ville ikke bekymret meg for at det blir tatt opp.

Endret av Fru2020

Annonse

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Jeg hadde ett selvmordsforsøk for ikke så lenge siden. Skal ha ansvarsgruppemøte nå i morgen. Gruer meg veldig og er redd kanskje selvmordsforsøket blir ett tema. Spesielt siden ett av temaene som skal bli tatt opp er om jeg kunne få en høyere dose av x medikament. 

Har ikke snakket med fastlegen siden forsøket, og han skal være med. NAV og kontaktperson fra tiltaket skal være med, og jeg ønsker ikke at de skal vite om det. 

Så... er det noe jeg kan gjøre? 

Tror det blir vanskelig for dem å diskutere doseøkning uten å nevne forsøket?

Dersom det ikke er avklart med deg på forhånd, så bør ikke sensitive helseopplysninger deles uten videre. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...