Gå til innhold

Fastlege som ikke tar dårlig søvn på alvor


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har en fastlege som dessverre ikke tar dårlig søvn på alvor. Da med tanke på at jeg har bipolar lidelse. Sykepleier i kommunen sendte han melding 11. januar om at jeg sov dårlig og ønsket å enten øke dose eller bytte medikament. Men han har ennå ikke svart(!). Dette til tross for at sykepleier har sendt flere meldinger og nå sist ringt til legekontoret for å purre. 

Heldigvis har søvnproblemene gått litt over av seg selv, men hvis ikke hadde jeg sannsynligvis slitt enormt nå da jeg takler lite søvn dårlig.

Det er så trist at han ikke tar det på alvor... Er jo ingenting jeg kan si som vil gjøre det bedre heller?

Anonymkode: cf53f...f54

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fastleger har dessverre alt for mye å gjøre. Det enkleste er nok at du bestiller time og tar søvnproblemer eller hva enn du trenger hjelp med direkte opp med han. Sykepleieren kan også både bestille time for deg og bli med deg til timen.

Jeg ville ikke tatt det personlig, legen din er en travel mann. Jeg vet ikke om jeg ville tolket det slik at han ikke tar deg seriøst. Sannsynligvis har han bare mye å gjøre og henvendelsen fra sykepleieren druknet i alt det andre. Du må vel uansett til legen hvis du vil bytte medikament? Sikkert vanskelig for legen å vurdere slikt uten å snakke med deg først. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville kanskje skrevet e-konsultasjon eller bestilt time selv. Kanskje hadde du fått raskere svar da. 

Jeg tror heller ikke det er fordi han ikke tar deg seriøst, men at han er for dårlig til å sjekke meldinger fra samarbeidspartnere. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skogbrann skrev (22 minutter siden):

Fastleger har dessverre alt for mye å gjøre. Det enkleste er nok at du bestiller time og tar søvnproblemer eller hva enn du trenger hjelp med direkte opp med han. Sykepleieren kan også både bestille time for deg og bli med deg til timen.

Jeg ville ikke tatt det personlig, legen din er en travel mann. Jeg vet ikke om jeg ville tolket det slik at han ikke tar deg seriøst. Sannsynligvis har han bare mye å gjøre og henvendelsen fra sykepleieren druknet i alt det andre. Du må vel uansett til legen hvis du vil bytte medikament? Sikkert vanskelig for legen å vurdere slikt uten å snakke med deg først. 

Ja, du har nok rett i at man må til legen om man ønsker bytte medikament?

Glitter skrev (15 minutter siden):

Ville kanskje skrevet e-konsultasjon eller bestilt time selv. Kanskje hadde du fått raskere svar da. 

Jeg tror heller ikke det er fordi han ikke tar deg seriøst, men at han er for dårlig til å sjekke meldinger fra samarbeidspartnere. 

Ja, jeg skal bestille time. Får håpe det er slik at han tar det seriøst, men bare har mye annet å gjøre.

Anonymkode: cf53f...f54

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...