Gå til innhold

Kan man bli lege om man har eks schizofreni eller bipolar?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Problemet er at det å være lege er veldig mye arbeid og krever lang utdannelse. Hvis man har schizofreni og bipolar kan dette blir vanskelig. Man blir vel ikke nektet å være lege bare fordi man har det, men de færreste med disse diagnosene ville taklet den store arbeidsmengden og det store ansvaret.

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Kan man bli lege om man har eks schizofreni eller bipolar? Må man opplyse om dette når man søker jobb? (Inspirert av tråden om legen som ikke får jobb fordi han har asperger). 

Anonymkode: 2372c...f45

Nei. En lege må være oppgående og frisk 

Anonymkode: ebabe...ade

Annonse

kupton skrev (2 minutter siden):

I utgangspunktet mener jeg at en ikke kan være lege med schizofreni selv om det sikkert kan finnes sjeldne unntak. Det er mange dyktige leger som har bipolar lidelse.

Må man opplyse om diagnose når man søker jobb?

Anonymkode: 2372c...f45

Worriesome Plenty 2

Det er ikke mange leger med schizofreni. Noen som bare har en psykose kan nok greie det. Men residual schizofreni og perioder med psykose stopper nok det karrierevalget. 

Mange schizofrene er intelligente. Jeg hadde ganske høy IQ før siste store psykose som var ødeleggende. Men de to første kom jeg greit ut av med kvikt hode. Nå har jeg blitt sløv og uoppmerksom.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...