Gå til innhold

Redd for å trigge andre

Anbefalte innlegg

Det blir jo laget mange tråder med tema som kan være sårt, vanskelig, triggende å snakke om og tenke på for mange. Og jeg synes ofte det er veldig vanskelig å vurdere hva som kan trigge noen for mye. Enten det er en tråd jeg oppretter eller ett spørsmål jeg stiller til en spesifikk bruker i en tråd.

Nå nettopp stilte jeg ett spørsmål til en bruker i en tråd og nå er jeg skikkelig redd for å ha trigget henne. Det er stort sett en ting jeg bekymrer meg mye over. Tidligere har jeg også fått tilbakemelding på at det jeg har skrevet har vært triggende, så jeg forsøker å ta det til meg så godt jeg klarer. 

Om man skulle ta hensyn til absolutt alt ville det jo vert veldig lite tråder og svar, og mye man ikke ville fått hjelp med. Så jeg tenker at det meste er ok å ta opp her. Men jeg sliter veldig med å se hvor grenser går. Det hender også at jeg kan være ganske korttenkt. 

Hvilke tanker og følelser har dere rundt dette?
(Og har dere kanskje helt konkrete eksempler på hva som er ok og ikke).

Anonymkode: 27f41...2fd

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/470794-redd-for-%C3%A5-trigge-andre/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg blir ikke trigget av sånt. Hvorfor skulle man bli trigget egentlig? Bare fordi en person skriver hen tok et selvmordsforsøk hvorfor er det triggende for andre? Er det sånn at da får du også lyst til det? Eller er det det at du tenker at siden du også ikke gjør det så er du ikke syk nok? 

Anonymkode: 5a758...56f

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg blir ikke trigget av sånt. Hvorfor skulle man bli trigget egentlig? Bare fordi en person skriver hen tok et selvmordsforsøk hvorfor er det triggende for andre? Er det sånn at da får du også lyst til det? Eller er det det at du tenker at siden du også ikke gjør det så er du ikke syk nok? 

Anonymkode: 5a758...56f

Jeg vet ikke? Jeg har aldri opplevd å bli trigget selv, så håper noen andre her inne kan svare på det.

Annonse

Glitter skrev (1 time siden):

Jeg synes også det er vanskelig å vite hva som er triggende og ikke for andre. For jeg blir ikke trigget selv. 

Ja, slik er det for meg og. 

Vendi skrev (1 time siden):

Jeg tenker at folk får skrive det de føler for, så får det bli opp til admin å avgjøre om det er "innafor" eller ikke. Jeg kan godt bli trigget av enkelte innlegg, men det er mitt ansvar og mitt problem, og ikke den som skriver sitt. Tenker jeg. 

Ja, det høres ut som en grei regel egentlig. 

Vendi skrev (3 timer siden):

Jeg tenker at folk får skrive det de føler for, så får det bli opp til admin å avgjøre om det er "innafor" eller ikke. Jeg kan godt bli trigget av enkelte innlegg, men det er mitt ansvar og mitt problem, og ikke den som skriver sitt. Tenker jeg. 

Hva blir du trigget av da? 

Anonymkode: b67c7...ce5

AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Hva blir du trigget av da? 

Anonymkode: b67c7...ce5

Det ønsker jeg ikke å si noe om, for vil ikke legge føringer på andre. Jeg tenker uansett at alle har et ansvar. Den som skriver har ansvar for hva og hvordan hen skriver, den som leser har ansvar for hva hen leser og hvordan hen reagerer. (Noe sånt)

Endret av Vendi

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...