AnonymBruker Skrevet 24. januar 2023 Del Skrevet 24. januar 2023 Jeg bruker imovane fast. Enkelte kvelder blir jeg så redd for å få sove at jeg tar betraktelig fler enn en. Men det resulterer at jeg ikke får sove i det hele tatt, men blir lysvåken. Hvorfor er det slik? Anonymkode: d4282...468 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Worriesome Plenty 2 Skrevet 24. januar 2023 Del Skrevet 24. januar 2023 Slike medisiner mister rask sin virkning. Etter ett par tre uker med daglig bruk er det nok bare placeboeffekt igjen. Jeg fikk utlevert ett par hundre stilnoct før legen stoppet å skrive de ut. Da var all effekt borte uansett. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2023 Del Skrevet 24. januar 2023 Worriesome Plenty 2 skrev (2 minutter siden): Slike medisiner mister rask sin virkning. Etter ett par tre uker med daglig bruk er det nok bare placeboeffekt igjen. Jeg fikk utlevert ett par hundre stilnoct før legen stoppet å skrive de ut. Da var all effekt borte uansett. Det stemmer ikke for min del at den har mistet sin virkning. ISW vil gjerne ha svar også fra deg om mulig.. Anonymkode: d4282...468 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cesium Skrevet 24. januar 2023 Del Skrevet 24. januar 2023 Jeg opplever også dette 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2023 Del Skrevet 24. januar 2023 Ts her. håper kupton eller ISW kan svare på dette. har tidligere vært bort at det er noen "reseptorer" som blir full, men vet ikke om jeg er helt bak må. Men en ting jeg har lært meg, ingen vits å ta "overdose"hvis man ønsker søvn.. Anonymkode: d4282...468 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ISW Skrevet 24. januar 2023 Del Skrevet 24. januar 2023 Hei. Denne stoffgruppen har en dobbelt effekt. Den beroligende / sløvende effekten (GABA) og den stimulerende / ruseffekten (frigjøring av dopamin). For benzo og benzolignende stoffer (som Imovane) er den beroligende effekten først inntreffende. Da blir man trøtt. Men hvis man tar mye medisin, overtar gradvis den stimulerende effekten. Da blir man høy og våken. Alkohol virker på samme måte men motsatt reseptorbindingsprofil. Her er den dopaminfrigjørende effekten mest framtredende i små doser. Derfor blir man i godt humør av et par glass vin. I større doser får man sløvende effekt, som gjerne er uønsket på byen (fyll). 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.