Gå til innhold

Hvordan distrahere seg fra stemmer?


Cesium

Anbefalte innlegg

Når jeg er plaget med stemmer så spør personalet meg alltid om jeg har noen mestringsstrategier for å få bort fokuset på stemmene. Men jeg får det ikke til! Han er for påtrengende. Lurte på om noen har opplevd noe som faktisk funker for å dempe stemmer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Det er vel bare medisiner som hjelper mot det, så da bør du nok øke dosene. 

Anonymkode: a2ef3...e83

Å bare medisinere bort alt?? Er vel bedre å få hjelp til årsaken.

Ts har vel sikkert et eller annet traume fra den personen som er opphavet til stemmene, så tenker det er bedre å jobbe med det traumer. 

Anonymkode: bd546...15b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cesium skrev (1 time siden):

Når jeg er plaget med stemmer så spør personalet meg alltid om jeg har noen mestringsstrategier for å få bort fokuset på stemmene. Men jeg får det ikke til! Han er for påtrengende. Lurte på om noen har opplevd noe som faktisk funker for å dempe stemmer

Jeg håndtere forskjellig ett hva jeg hører.  Jeg hører hver dag ofte mest på ettermiddagen og kvelden en kvinne som sier hei.  Eller en man som teller. Det velger jeg bare å overhøre, litt på samme måte som da barna var små og de maste da jeg forsøkte å ha en samtale med andre voksne. 

Er det noen som snakker  for eksempel om at noen vil skade eller drepe meg, så overser jeg først, men blir de veldig intense så kan jeg svare , av og til ber jeg dem om å slutte i ren frustrasjon ,det hjelper ikke da.

Helsevesenet har foreslått musikk, det skal vist være til hjelp for noen, men ikke for meg for jeg har stemmer som liker å synge også, gjerne den samme sangen omigjen i timesvis, så ekstra musikk, nei takk. Men det går ann å prøve det ,eller podcast.

Jeg prøver å ikke stresse meg opp over stemmer, det fungerer ofte fint, bare overse dem. Men er det veldig intenst så er ikke det så lett. 

Gå tur synes jeg hjelper, ikke at det gjør noe med stemmene, men det er litt avledning i det.

Anonymkode: f05b5...efa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...