Gå til innhold

Hva slags ting trenger du i livet ditt for å kunne ha et godt liv?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Enten det er fysiske ting eller personer eller hva som helst. 

Anonymkode: 47e71...3bb

God helse 

Anonymkode: 63ddf...a06

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Å bli rik 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trenger mennesker rundt meg (ikke hele tiden) og spesielt datter med familie.  Så trenger jeg en bedre helse enn det jeg for tiden har. Ting som bolig og mat på bordet er selvfølgelig noe jeg trenger. Trenger ikke være rik, men økonomi nok til å betale regninger, mat og div som kan være kjekt å ha/gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

God helse 

Er det eneste du trenger god helse? 

Jeg trenger også god helse, men i tilegg trenger jeg også mennesker rundt meg, en venn eller to, en samboer og noe aktiviteter å gjøre på dagtid så jeg ikke bare blir sittende. Tak over hodet er jo et selvfølge tenker jeg. 

Er ikke dermed sagt at jeg har alle disse tingene jeg har ramset opp for det har jeg ikke, men er ihvertfall det jeg tenker jeg trenger for å ha en godt liv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Er det eneste du trenger god helse? 

Jeg trenger også god helse, men i tilegg trenger jeg også mennesker rundt meg, en venn eller to, en samboer og noe aktiviteter å gjøre på dagtid så jeg ikke bare blir sittende. Tak over hodet er jo et selvfølge tenker jeg. 

Er ikke dermed sagt at jeg har alle disse tingene jeg har ramset opp for det har jeg ikke, men er ihvertfall det jeg tenker jeg trenger for å ha en godt liv. 

Ja jeg sa også å bli rik. Leve på den måten at jeg kan kjøpe meg det jeg vil når jeg vil. Jeg har tak over hodet, venner og familie men jeg trenger ikke det for å være lykkelig. Kjenne ren lykke et privilegium som ikke kan kjøpes eller føles om den ikke finnes. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Ja jeg sa også å bli rik. Leve på den måten at jeg kan kjøpe meg det jeg vil når jeg vil. Jeg har tak over hodet, venner og familie men jeg trenger ikke det for å være lykkelig. Kjenne ren lykke et privilegium som ikke kan kjøpes eller føles om den ikke finnes. 

Har du opplevd å ha verken familie eller venner siden du vet at du ikke trenger det for å være lykkelig?

For det sosiale er regnet som et av våre basale behov, behovet for tilhørighet og kjærlighet. Jeg tror mange som alltid har hatt det, ikke vet hva det vil si å ikke ha det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Har du opplevd å ha verken familie eller venner siden du vet at du ikke trenger det for å være lykkelig?

For det sosiale er regnet som et av våre basale behov, behovet for tilhørighet og kjærlighet. Jeg tror mange som alltid har hatt det, ikke vet hva det vil si å ikke ha det. 

Hvordan er det å ha verken familie, venner eller kjæreste?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Nei det har jeg ikke? Livet handler om å kjempe seg frem med svømmetak. Du kan se for deg et sjakkbrett der bøndene skal over til kongen og dronningen for å bli en konge ? Dronning? Selv. Det handler det hele om. Da trenger ikke mer enn deg selv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God helse, egen og trygg bolig, egen bil (bor langt vekke fra familie), grei og noenlunde trygg økonomi, noen hobbyer, familie og venner. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det viktigste for meg er at ting er trygt og forutsigbart, men også at jeg kan være fri og stimulere nysgjerrighet og utfartstrang. Ettersom dette er på plass p.t. er det lett å se at livet føles best når jeg har tilgang på sanselige opplevelser og omgivelser både i form av kultur, mat og fysiske gjenstander, aller helst opplevd sammen med noen jeg prater og ler godt med. Holder ellers en knapp på at livskvaliteten er på topp om jeg har en kortstokk, hygieneartikler og kontaktlinser - among others :P 

Endret av Kayia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes dette er et vanskelig spørsmål å svare på for selv om jeg vet hvilke ting som gjør livet mitt bra nå, så betyr ikke det at jeg ikke hadde kunnet tilpasse meg og ha det bra uten hvis jeg måtte. Jeg har jo hatt et bra liv før jeg fikk disse tingene også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

-kaffe

-folk rundt meg ( inkl venner og familie ) 

-utstyr som maling og div som gjør at jeg kan være kreativ

-bøker

-musikk

-internett

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
AnonymBruker skrev (På 25.1.2023 den 17.48):

Jeg trenger ungene mine, samboeren , venner, søsken, foreldre og kollegaer. Øvrig familie også. Selv om det kan gå år mellom hver gang vi sees, så gir det en slags trygghet å vite at de er der av en eller annen grunn. 

Deretter kommer nok fritid til å gi meg påfyll i naturen sammen med fotoapparatet mitt. 

Jeg er lykkelig nå, men jeg kommer til å bli enda lykkeligere i 2026 når jeg får den sjette ferieuka 😃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Familie, venner, bolig og hytte, vin, planter, bøker og iPhone, med internett og alle de mer og mindre nyttige appene. Ja, og god mat, da. Har jeg dette føler jeg meg rik, tilfreds og takknemlig. 

Anonymkode: fcd17...01c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Familie, venner, bolig og hytte, vin, planter, bøker og iPhone, med internett og alle de mer og mindre nyttige appene. Ja, og god mat, da. Har jeg dette føler jeg meg rik, tilfreds og takknemlig. 

Vin? Er du alkoholiker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Vin? Er du alkoholiker?

Kan du snart slutte med denne unødvendige trollingen din?

Anonymkode: f33c2...442

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Vin? Er du alkoholiker?

Eh… Nei? Og jeg drikker meg heller ikke full… Vin er for meg glede, smak, lukt, læring og nytelse. Gjerne sammen med mat og i godt selskap. Et glass rødt sammen med en mørk sjokoladebit alene, er heller ikke å forakte. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...