AnonymBruker Skrevet 26. januar 2023 Del Skrevet 26. januar 2023 På sosiale medier altså... Kan noen ramse opp noen gode grunner til at man ikke burde ønske innleggelse og ikke burde være misunnelig. Vil ikke svare noe mer hvorfor jeg blir trigget. Anonymkode: eb00c...6ab 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Frøya Alilde Skrevet 26. januar 2023 Del Skrevet 26. januar 2023 (endret) Jeg er innlagt på psykiatrisk og her er noen gode grunner til at du ikke vil bli innlagt: 1. Du kan risikere kontinuerlig observasjon hvis det er selvmordsfare. Det innebærer i praksis at man blir overvåket døgnet rundt av pleiere, man kan ikke engang gå på do/ dusje uten å ha tilsyn. Jeg har blitt forstoppet mange ganger, for å si det slik. 2. Du kan risikere å havne i belter, bli holdt eller tvangsmedisinert hvis du er urolig og utagerende. Det er forferdelig og veldig inngripende. 3. Man har nesten null privatliv. Alt du gjør og sier blir skrevet ned. Og man blir utrolig selvbevisst. Det er slitsomt. 4. Du kan risikere å bli tvangsinnlagt, noe som betyr at du er frihetsberøvet på ubestemt tid. 5. Det er vanskelig å opprettholde kontakt med familie og venner. Og mange andre grunner! Det er dessverre en glorifisering av psykiatrisk på sosiale medier. Jeg hater det. Psykiatrisk kan være bra og god omsorg men det kan være skummelt å havne innenfor psykiatrien også. Endret 26. januar 2023 av Frøya Alilde 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2023 Del Skrevet 26. januar 2023 Frøya Alilde skrev (3 timer siden): Jeg er innlagt på psykiatrisk og her er noen gode grunner til at du ikke vil bli innlagt: 1. Du kan risikere kontinuerlig observasjon hvis det er selvmordsfare. Det innebærer i praksis at man blir overvåket døgnet rundt av pleiere, man kan ikke engang gå på do/ dusje uten å ha tilsyn. Jeg har blitt forstoppet mange ganger, for å si det slik. 2. Du kan risikere å havne i belter, bli holdt eller tvangsmedisinert hvis du er urolig og utagerende. Det er forferdelig og veldig inngripende. 3. Man har nesten null privatliv. Alt du gjør og sier blir skrevet ned. Og man blir utrolig selvbevisst. Det er slitsomt. 4. Du kan risikere å bli tvangsinnlagt, noe som betyr at du er frihetsberøvet på ubestemt tid. 5. Det er vanskelig å opprettholde kontakt med familie og venner. Og mange andre grunner! Det er dessverre en glorifisering av psykiatrisk på sosiale medier. Jeg hater det. Psykiatrisk kan være bra og god omsorg men det kan være skummelt å havne innenfor psykiatrien også. Helt enig, jeg venter på tvang jeg -for psykoselidelse, har gått vite jeg er dømt tildet så blur nok henta av politiet om noen måneder , lurer på hva jeg har i vente... Anonymkode: 89062...06f 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2023 Del Skrevet 26. januar 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): På sosiale medier altså... Kan noen ramse opp noen gode grunner til at man ikke burde ønske innleggelse og ikke burde være misunnelig. Vil ikke svare noe mer hvorfor jeg blir trigget. Anonymkode: eb00c...6ab Du kan bli innlagt hvis det er det du ønsker med livet ditt. Da sier du på legevakten at du vil dø så blir du innlagt med engang. Anonymkode: 477d5...215 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Frøya Alilde Skrevet 26. januar 2023 Del Skrevet 26. januar 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Du kan bli innlagt hvis det er det du ønsker med livet ditt. Da sier du på legevakten at du vil dø så blir du innlagt med engang. Anonymkode: 477d5...215 Ikke nødvendigvis. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
frosken Skrevet 26. januar 2023 Del Skrevet 26. januar 2023 AnonymBruker skrev (7 timer siden): På sosiale medier altså... Kan noen ramse opp noen gode grunner til at man ikke burde ønske innleggelse og ikke burde være misunnelig. Vil ikke svare noe mer hvorfor jeg blir trigget. Anonymkode: eb00c...6ab Jeg tenker at den viktigste grunnen er at det for noen er slik at innleggelser øker behovet for nye innleggelser. Plutselig kan livet i stor grad handle om hva som skjer på avdelingen og i behandling, av og til så mye at man mister fokuset på at det viktigste i livet på lang sikt skjer utenfor behandling. Slike innleggelser kan lindre på kort sikt, men øke smerten på lang sikt. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2023 Del Skrevet 26. januar 2023 Frøya Alilde skrev (50 minutter siden): Ikke nødvendigvis. Å ønske seg innlagt … da har man mistet fotfeste. Anonymkode: 477d5...215 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2023 Del Skrevet 26. januar 2023 AnonymBruker skrev (7 timer siden): På sosiale medier altså... Kan noen ramse opp noen gode grunner til at man ikke burde ønske innleggelse og ikke burde være misunnelig. Vil ikke svare noe mer hvorfor jeg blir trigget. Anonymkode: eb00c...6ab En god grunn til deg fra meg. Det er kun inne på dol det er «status» og være innlagt. Ingen andre forum og ingen andre steder i samfunnet er det kult! Anonymkode: 477d5...215 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kashmir- Skrevet 26. januar 2023 Del Skrevet 26. januar 2023 Du slipper å forholde deg til de som jobber der, hvorav et fåtall av de som jobber der er intelligente nok både emosjonelt og intellektuelt til å skjønne stort av situasjonen din. Ingen av dem bryr seg heller, de er bare på jobb og ser på klokka i smug. Å sitte ved et bord å spise når alle egentlig har mer enn nok med sitt gir ikke den beste stemningen og matlysten. Å ligge på et upersonlig rom og det er ingenting personlig der annet enn bagasjen du må ha med. Å bli behandlet som et barn fordi de tenker at det ville de blitt behandlet som ( ansatte) Ingen frihet. Det er å gå i en jævla korridor fra rom til oppholdsrom og spisesal. Og tilbake igjen. Ingenting å gjøre annet enn å være på et rom hvor det å være kreativ er å fikle med garn og perler. Eller noe annet enkelt og meningsløst. ( jeg må likevel poengtere at det er hyggelig å bli kjent med noen av de andre innlagte. Bra mennesker. Og det er noen av de ansatte som er veldig dyktige. Men alt i alt er det bare nei, nei og nei. Aldri mer. ) 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Everybody Skrevet 26. januar 2023 Del Skrevet 26. januar 2023 Kashmir skrev (6 minutter siden): Du slipper å forholde deg til de som jobber der, hvorav et fåtall av de som jobber der er intelligente nok både emosjonelt og intellektuelt til å skjønne stort av situasjonen din. Ingen av dem bryr seg heller, de er bare på jobb og ser på klokka i smug. Å sitte ved et bord å spise når alle egentlig har mer enn nok med sitt gir ikke den beste stemningen og matlysten. Å ligge på et upersonlig rom og det er ingenting personlig der annet enn bagasjen du må ha med. Å bli behandlet som et barn fordi de tenker at det ville de blitt behandlet som ( ansatte) Ingen frihet. Det er å gå i en jævla korridor fra rom til oppholdsrom og spisesal. Og tilbake igjen. Ingenting å gjøre annet enn å være på et rom hvor det å være kreativ er å fikle med garn og perler. Eller noe annet enkelt og meningsløst. ( jeg må likevel poengtere at det er hyggelig å bli kjent med noen av de andre innlagte. Bra mennesker. Og det er noen av de ansatte som er veldig dyktige. Men alt i alt er det bare nei, nei og nei. Aldri mer. ) Det er veldig vanskelig selv for helsepersonell i psykiatrien å sette seg inn i hvordan andre tenker, så du har nok rett i at de ikke forstår situasjonen til pasientene veldig godt. Du merket også at de ansatte snakket til deg som er barn, er bra det ikke bare er meg. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kashmir- Skrevet 26. januar 2023 Del Skrevet 26. januar 2023 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): En god grunn til deg fra meg. Det er kun inne på dol det er «status» og være innlagt. Ingen andre forum og ingen andre steder i samfunnet er det kult! Anonymkode: 477d5...215 Var det der noen vits i å skrive? Jeg har ikke sett at noen syns det er stas å være innlagt her. Det er fordi de må pga diverse. Unødvendig kommentar fra deg syns jeg. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2023 Del Skrevet 26. januar 2023 Kashmir skrev (3 minutter siden): Var det der noen vits i å skrive? Jeg har ikke sett at noen syns det er stas å være innlagt her. Det er fordi de må pga diverse. Unødvendig kommentar fra deg syns jeg. Nei jeg tenkte meg ikke om unnskyld. Anonymkode: 477d5...215 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kashmir- Skrevet 26. januar 2023 Del Skrevet 26. januar 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Nei jeg tenkte meg ikke om unnskyld. Anonymkode: 477d5...215 Ok. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Everybody Skrevet 26. januar 2023 Del Skrevet 26. januar 2023 Det er som om de ansatte følger en mal for hvordan de skal behandle pasienter. Lærer de mye om dette på skolen de gikk på? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2023 Del Skrevet 26. januar 2023 Everybody skrev (9 minutter siden): Det er som om de ansatte følger en mal for hvordan de skal behandle pasienter. Lærer de mye om dette på skolen de gikk på? Nei de lærer ikke mye der. Anonymkode: 477d5...215 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Everybody Skrevet 26. januar 2023 Del Skrevet 26. januar 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Nei de lærer ikke mye der. Anonymkode: 477d5...215 🤣 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2023 Del Skrevet 26. januar 2023 Everybody skrev (7 minutter siden): 🤣 Tihihi Anonymkode: 477d5...215 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.