Gå til innhold

vi trenger hjelp.


heggen

Anbefalte innlegg

Vi er en gruppe pårørende som trenger hjelp til å kunne hjelpe en sårt trengende slektning. Hun er 50 år har afasi etter ett slag. Siden slaget for 6 år siden har psyken gått opp og ned som en jo jo. Nå er den for alvor gått rett ned og er forferdelig deperimert. Hun har begynt med alkohol for å døyve smertene. Og senest idag var hun ute med bilen i denne tilstand. Hun snakker om å ta livet av seg rett som det er og er forferdelig deprimert. Vi rundt henne føler oss maktesløse og kan ikke hjelpe. Legen mener at ikke noe kan gjøres noe vi pårørende er hårreisende. Vi mener hun trenger spesialisthjelp og det ganske fort. Hva kan vi gjøre når doktoren ikke vil høre på oss. Vi er temmelig desperate. Vanlige antidepressiva hjelper ikke på henne pga. hjerneskaden, men langvarig psykologisk hjelp eller innleggelse må da kunne hjelpe. Vi mener at så lenge hun bare blir dårligere, må vi da kunne også snu dette og hjelpe henne til å bli bedre.

Vær så snill hjelp oss med dette vi vet ikke hvor vi kan få hjelp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest camaron

Kjære heggen

Forstår godt at familien kommer i en vanskelig situasjon. Det er ikke uvanlig at alvorlige fysiske sykdommer fører til depresjon.

Men jeg synes legen høres uvanlig tiltaksløs ut. Viss han ikke kan gi slekningen deres bedre hjelp enn dette, så burde han henvise henne til 2. linje tjenesten. Dvs. Sykehuset. De vil trolig kunne tilby enten poliklinisk behandling eller innleggelse.

Jeg synes ikke dere skal godta legen sitt svar slik du har gjengitt det her. Om nødvendig hadde jeg skiftet lege. Når dere ikke frem lokalt kan dere henvende dere skriflig eller på tlf. til fylkeslegen i det fylket dere bor i. Fylkeslegen har tilsynsmyndighet med all helsetjeneste ute i Komunene.

Når det gjelder antidepresive medisiner, finnes det så mange forskjellig sorter. Så jeg finner det litt underlig at det ikke skulle være mulig å finne en som kan hjelpe deres slektning.

Ønsker dere lykke til

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...