Gå til innhold

ISW kan du hjelpe meg med startkapital spørsmål


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hvor mye egenkapital må jeg ha eller hvordan kan jeg få lån (uten billån) til å kjøpe denne? https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=289111484

Anonymkode: 5aa6c...602

Eller denne https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=289135094 hvilket lån bør jeg ta og hvor mye egenkapital bør jeg ha? Med nedbetalingsplan på 5 år 

Anonymkode: 5aa6c...602

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Eller denne https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=289135094 hvilket lån bør jeg ta og hvor mye egenkapital bør jeg ha? Med nedbetalingsplan på 5 år 

Anonymkode: 5aa6c...602

Du må ha sikkerhet i noe hvis du skal ha et lån. Enten må du ha bolig med ledig verdi (eller at noen kausjonerer for deg) eller så må du ha billån. Man kan få billån uten egenkapital, men disse har typisk mye høyere rente. Normalt ber banken om 35% av kjøpesummen i egenkapital.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ISW skrev (2 minutter siden):

Du må ha sikkerhet i noe hvis du skal ha et lån. Enten må du ha bolig med ledig verdi (eller at noen kausjonerer for deg) eller så må du ha billån. Man kan få billån uten egenkapital, men disse har typisk mye høyere rente. Normalt ber banken om 35% av kjøpesummen i egenkapital.

Hva mener du med ledig verdi?

Anonymkode: 5aa6c...602

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ISW skrev (3 minutter siden):

Du må ha sikkerhet i noe hvis du skal ha et lån. Enten må du ha bolig med ledig verdi (eller at noen kausjonerer for deg) eller så må du ha billån. Man kan få billån uten egenkapital, men disse har typisk mye høyere rente. Normalt ber banken om 35% av kjøpesummen i egenkapital.

Går det an å kausjonere på en bil?

Anonymkode: 5aa6c...602

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Hva mener du med ledig verdi?

Anonymkode: 5aa6c...602

Ledig verdi = den delen av markedsverdien som ikke er belånt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Går det an å kausjonere på en bil?

Anonymkode: 5aa6c...602

Ja, du kan få et lån med pant i en annens bolig (men ikke bil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ISW skrev (31 minutter siden):

Ledig verdi = den delen av markedsverdien som ikke er belånt

Ok så en ting du eier? 

Anonymkode: 5aa6c...602

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Ok så en ting du eier? 

Anonymkode: 5aa6c...602

Ja.

Enten eier du boligen selv, eller så har du en kausjonist som eier boligen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...