Gå til innhold

Hvordan merket du bedring på Litium?


Glitter

Anbefalte innlegg

Skulle gjerne hørt andre sine erfaringer med hvordan de merket av Litium begynte å virke? 

Selv opplever jeg at jeg ikke er like tung, har mer initiativ og er mer løsningsorientert. Alt er ikke tatt av depressive symptomer, men veldig mye bedre. 

I tillegg, så har jeg ikke fått noen tegn fra universet ei heller følt på kontakten fra universet på et par uker nå. Ei heller tenkt så mye på det. Jeg kom plutselig på det nå. Betyr dette at min kontakt med universet er et depressivt symptom eller hvordan skal jeg tolke det? 

Så gjenstår det jo å se hvordan det vil gå å bo hjemme alene igjen. Det er jo ilddåpen for meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så bra at du merker at du er veldig mye bedre! Så glad for at litium fungerer for deg 🤗

Jeg merket at ikke alt var like mørkt og håpløst lengre, jeg fikk tilbake litt glede og så en fremtid med meg i den. Jeg hadde og mer tiltakslyst, og hadde lyst til å gjøre ting fremfor å bare ligge i senga. 

Håper det går bra for deg å bo hjemme igjen 😊

Anonymkode: d8af5...3d9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Så bra at du merker at du er veldig mye bedre! Så glad for at litium fungerer for deg 🤗

Jeg merket at ikke alt var like mørkt og håpløst lengre, jeg fikk tilbake litt glede og så en fremtid med meg i den. Jeg hadde og mer tiltakslyst, og hadde lyst til å gjøre ting fremfor å bare ligge i senga. 

Håper det går bra for deg å bo hjemme igjen 😊

Anonymkode: d8af5...3d9

Ja det er bra. Det gir jo håp. Har jeg endelig funnet noe som virker??! :)

Det høres likt ut som meg.

takk. Håper jeg også. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg merket en nesten umiddelbar stabilitet, om jeg ikke husker feil. Ble mer jevn. Motsatt merket jeg ustabilitet når jeg hadde vært noen dager uten. Vanskelig å forklare helt. Den medisinen hadde veldig god effekt på meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vendi skrev (16 minutter siden):

Jeg merket en nesten umiddelbar stabilitet, om jeg ikke husker feil. Ble mer jevn. Motsatt merket jeg ustabilitet når jeg hadde vært noen dager uten. Vanskelig å forklare helt. Den medisinen hadde veldig god effekt på meg. 

Så bra. Tenker du å starte opp igjen? 

Jeg føler meg mer stabil. Sett bort fra sterkt russug og noen tanker om selvstraff. Men mye annet har bare blitt bedre og lettere. 

Og siden jeg har mistet kontakten med universet så lurer jeg jo på om det var pga depresjon at jeg tenkte og følte slikt. Jeg var innimellom ganske oppslukt av det, mens andre ganger lurte jeg på om jeg var på sykkeltur eller ikke, men fortsatt følte jeg denne sterke kontakten. Nå er det helt borte. 

@kupton tror du det er pga medisinen har fått hodet mitt mer på plass eller vil ikke Litium kunne hjelpe på slike depressive symptomer? 

Endret av Glitter
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glitter skrev (10 timer siden):

Skulle gjerne hørt andre sine erfaringer med hvordan de merket av Litium begynte å virke? 

Selv opplever jeg at jeg ikke er like tung, har mer initiativ og er mer løsningsorientert. Alt er ikke tatt av depressive symptomer, men veldig mye bedre. 

I tillegg, så har jeg ikke fått noen tegn fra universet ei heller følt på kontakten fra universet på et par uker nå. Ei heller tenkt så mye på det. Jeg kom plutselig på det nå. Betyr dette at min kontakt med universet er et depressivt symptom eller hvordan skal jeg tolke det? 

Så gjenstår det jo å se hvordan det vil gå å bo hjemme alene igjen. Det er jo ilddåpen for meg. 

Så bra om du merker effekt allerede! Fått annen behandling mot depresjon nå så vet ikke om den virka mot aktuelle episode, men jeg vil nok vurdere effekt over sommeren. Hvis jeg da fortsatt er bra, så blir jeg glad. Fornøyd om jeg ikke er helt bra også, hvis jeg ikke blir like satt ut.

Lykke til hjemme!

Anonymkode: d5893...19a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Så bra om du merker effekt allerede! Fått annen behandling mot depresjon nå så vet ikke om den virka mot aktuelle episode, men jeg vil nok vurdere effekt over sommeren. Hvis jeg da fortsatt er bra, så blir jeg glad. Fornøyd om jeg ikke er helt bra også, hvis jeg ikke blir like satt ut.

Lykke til hjemme!

Anonymkode: d5893...19a

Ja det er bra. Det har kommet mest de siste dagene. I hvert fall sånn at jeg har blitt bevisst på det. 

Takk. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glitter skrev (På 27.1.2023 den 12.03):

Så bra. Tenker du å starte opp igjen? 

Ja, jeg tenker jeg vil det, men er litt ambivalent enda kjenner jeg. 

Godt at litium ser ut til å ha god effekt på deg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vendi skrev (1 time siden):

Ja, jeg tenker jeg vil det, men er litt ambivalent enda kjenner jeg. 

Godt at litium ser ut til å ha god effekt på deg :)

Ja skjønner ambivalensen. Jeg fikk kalde føtter før oppstart, men er nå for det meste glad jeg gav det en sjans. Men jeg synes jo det er kjipt å gi avkall på det gode med hypomani. Men må ikke glemme at med det gode følger også med det vonde. Så alt i alt er det jo bra. 

Marye skrev (58 minutter siden):

Den fjernet den psykiske smerten enkelt og greit 

Så bra. Kom den tilbake da du sluttet? Hvis du vil svare. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glitter skrev (1 minutt siden):

Ja skjønner ambivalensen. Jeg fikk kalde føtter før oppstart, men er nå for det meste glad jeg gav det en sjans. Men jeg synes jo det er kjipt å gi avkall på det gode med hypomani. Men må ikke glemme at med det gode følger også med det vonde. Så alt i alt er det jo bra. 

Så bra. Kom den tilbake da du sluttet? Hvis du vil svare. :)

Ikke når jeg tar lamictal

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Marye skrev (10 minutter siden):

Ikke når jeg tar lamictal

Ok. :) Jeg hadde liten effekt på Lamictal dessverre. 

Gikk også på Orfiril en periode pga noe fysisk. Ingen effekt. Men så ble jeg satt på den pga bipolar og da fikk jeg syke hallusinasjoner. Så jeg sluttet på den raskt. 

Bortsett fra medikamentutløste hypomanier som jo er som om medisinen virker for mye, så er dette første gang jeg opplever å bli merkbart bedre bare sånn helt uten videre av å ta en medisin. Det er sprøtt. 

Men kanskje det er placebo. Jeg har bestemt meg for å gå på den i ett år og se hvordan jeg har det totalt sett før jeg kan vite helt sikkert om den virker.

Endret av Glitter
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...