Gå til innhold

Skal, skal ikke innleggelse?

Anbefalte innlegg

Jeg er diagnostisert med psykoselidelse og har vært i forverring ca 2-3 uker nå. Behandlerene mine på poliklinikken vil at jeg skal godta en frivillig innleggelse men jeg er selv imot dette. For det første fordi jeg ikke er enig i at det er en psykose (for meg er det sannhet de opplevelsene jeg har selv om det er fælt og jeg må følge de indre betalingene), for det andre fordi jeg syntes det er skamfullt, og for det tredje at jeg anser det som «brannslukning» og dårlig mestringsstrategi. Tidligere tilsvarende episoder har alltid endt med tvangsinnleggelse (oftes) eller motvillig frivillig innleggelse. Behandlerene mine vil forhindre tvangsinnleggelse og vil derfor jeg skal si ja til frivillig før «det går for langt og jeg blir helt låst». De mener jeg trenger daglig oppfølging/korrigering på det stadiet jeg er nå for å komme på «rett side igjen». Jeg vil jo også gjerne av det sporet jeg er på nå, men får ikke lov fordi det er sannheten og jeg må følge den. Skal jeg bare bøye meg og si ja til innleggelse, eller er det noen som har tips om gode alternative mestringsstrategier?

Anonymkode: d9bfa...e4d

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/470885-skal-skal-ikke-innleggelse/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg er diagnostisert med psykoselidelse og har vært i forverring ca 2-3 uker nå. Behandlerene mine på poliklinikken vil at jeg skal godta en frivillig innleggelse men jeg er selv imot dette. For det første fordi jeg ikke er enig i at det er en psykose (for meg er det sannhet de opplevelsene jeg har selv om det er fælt og jeg må følge de indre betalingene), for det andre fordi jeg syntes det er skamfullt, og for det tredje at jeg anser det som «brannslukning» og dårlig mestringsstrategi. Tidligere tilsvarende episoder har alltid endt med tvangsinnleggelse (oftes) eller motvillig frivillig innleggelse. Behandlerene mine vil forhindre tvangsinnleggelse og vil derfor jeg skal si ja til frivillig før «det går for langt og jeg blir helt låst». De mener jeg trenger daglig oppfølging/korrigering på det stadiet jeg er nå for å komme på «rett side igjen». Jeg vil jo også gjerne av det sporet jeg er på nå, men får ikke lov fordi det er sannheten og jeg må følge den. Skal jeg bare bøye meg og si ja til innleggelse, eller er det noen som har tips om gode alternative mestringsstrategier?

Anonymkode: d9bfa...e4d

Ja, du bør si ja til innleggelse nå. 

En innleggelse vil ikke være brannslukning, slik jeg ser det, men et steg på veien til at du selv kan utvikle enda bedre mestringsstrategier. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...