Gå til innhold

Viral fra lukket avdeling Artikkel


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Husker det var flere her inne som diskuterte dette med at unge psykisk syke mennesker streamer seg selv fra psykiatrisk avdeling. Nå har NRK kommet med en artikkel fra Tiktok-miljøet:

https://www.nrk.no/osloogviken/xl/unge-gar-viralt-pa-tiktok-fra-innsiden-av-psykiatriske-avdelinger-1.16259944

Flere av de innlagte ungdommene forteller at det til slutt blir en konkurranse i hvem som er sykest. Det er skremmende og jeg håper det kommer en endring som gjør at de ikke kan bruke telefon uten tilsyn.

Anonymkode: d0201...fda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det burde komme noen nye lover som kan regulere bruk av mobil og deling i sosiale medier når man er innlagt. Men det er sikkert en vanskelig regel å håndheve. Sånn er det med den tiden vi lever i nå som sosiale medier har tatt overhånd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Everybody skrev (10 minutter siden):

Det burde komme noen nye lover som kan regulere bruk av mobil og deling i sosiale medier når man er innlagt. Men det er sikkert en vanskelig regel å håndheve. Sånn er det med den tiden vi lever i nå som sosiale medier har tatt overhånd.

Det ER IKKE lov for pasienter å bruke mobilen i fellesarealene. Noen ansatte er alt for dårlig til å håndheve dette fordi det er jo nesten bare vikarer og ufaglærte som er ansatt der. 

Anonymkode: e5d3f...822

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Det ER IKKE lov for pasienter å bruke mobilen i fellesarealene. Noen ansatte er alt for dårlig til å håndheve dette fordi det er jo nesten bare vikarer og ufaglærte som er ansatt der. 

Anonymkode: e5d3f...822

Både de fast ansatte, vikarene og pasientene bruker mobilen i fellesen der jeg bruker være. Lukket akuttpost. 

Det er virkelig ikke bra det tik tok miljøet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glitter skrev (11 minutter siden):

Både de fast ansatte, vikarene og pasientene bruker mobilen i fellesen der jeg bruker være. Lukket akuttpost. 

Det er virkelig ikke bra det tik tok miljøet. 

Så rart, men kanskje det er forskjellige poster? Ihvertfall det de har sagt til meg er at siden det er veldig syke mennesker innlagt så er det viktig at alle pasientene skjermes slik at ingen skal føle på at f. Eks noen tar video eller bilde av pasienter som blamerer seg eller gjør rare ting. Jeg syns ihvertfall det gir mening for det erikke særlig gøy å komme ut av en psykose å så ligger kanskje en video av en spredt rundt på sosiale medier. 

Anonymkode: e5d3f...822

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Så rart, men kanskje det er forskjellige poster? Ihvertfall det de har sagt til meg er at siden det er veldig syke mennesker innlagt så er det viktig at alle pasientene skjermes slik at ingen skal føle på at f. Eks noen tar video eller bilde av pasienter som blamerer seg eller gjør rare ting. Jeg syns ihvertfall det gir mening for det erikke særlig gøy å komme ut av en psykose å så ligger kanskje en video av en spredt rundt på sosiale medier. 

Anonymkode: e5d3f...822

Det er en helt vanlig akuttpost med alle typer pasienter. De som er på vedtak om skjerming er på et eget rom med en egen stue. 

På den andre akuttposten som har samme pasientgruppe så står det riktig nok som du sier at mobil ikke er tillatt det kom jeg på nå. Men har aldri opplevd at jeg eller andre får tilsnakk av å bruke mobilen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...