Gå til innhold

Medisin mot hånd-tremor


Glitter

Anbefalte innlegg

Jeg plages av skjelvinger pga Litiumen. Det ser ut som jeg er kjempenervøs. Når jeg slapper helt av i hendene kan jeg få direkte rykninger i et par av fingrene. Føles som jeg har parkinsonisme. 

Så fins det noe for dette? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det finnes flere medisiner som kan hjelpe mot håndtremor, her er noen eksempler:

Propranolol

Primidone

Gabapentin

Botulinum toxin (Botox)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ISW skrev (37 minutter siden):

Jeg støtter propranolol

Okei. 

Er det kontraindusert at jeg tidligere har slitt med bradykardi (36 på telemetri) alvorlig ortopedisk hypotensjon og hypotensjon med synkope? 

Det var kroppen min som begynte å svikte inkludert hjertet mitt pga hadde gått lenge med 8 i HB uoppdaget samtidig som mye trening og lite mat, samt gikk på en medisin som hjerteovervåkningen seponerte. Etter blodoverføring og noen uker med null utgang fra akuttposten ble jeg bedre. Men fikk på nytt tilbake dette da jeg avruset meg og kom i rusbehandling. Da skjønte kroppen hvor sliten den var og jeg besvimte stort sett hver dag. 

Tenkte bare på at kroppen min har en tendens til å reagere sånn. Jeg vil helst ikke begynne å besvime igjen nå når jeg bor alene i motsetning til da jeg var innlagt. Har besvimt og slått hull i hodet to ganger. Det holder. 😛 Og redd for å falle ned trappen. Men besvimer nok før jeg rekker trappen. 

mitt vanlige trykk nå er ca 100/60. Det var nede på sånn 70/45 hvis jeg husker rett. Og sank så mye ved ortodtatisk test at de skjønte ikke at jeg stod oppreist. 

 

Endret av Glitter
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...