Gå til innhold

Å føle at det å være syk har blitt en del av identitetens en og frykt for å bli frisk


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg kjenner veldig på det at jeg føler at det å være syk har blitt en del av identiteten min. Det har gjort at jeg har fått en redsel for å bli frisk(ere). For hvem er jeg bak sykdommen, alt det som gjør så vondt og alle mestringsstrategiene jeg har bygget opp for å klare meg? Hvem er jeg som frisk? Jeg mistet meg selv da jeg ble syk og jeg vet ikke hvordan jeg skal finne igjen meg selv. Jeg vet ikke om jeg vil finne igjen meg selv. Det å være syk er trygt. Det å bli frisk vil føre til en stor fallhøyde. Er så redd for at det skulle skje igjen og igjen.

Anonymkode: 0323c...a6e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vet ikke om det hjelper deg at jeg sier det, men dette er helt normale tanker og følelser for en som har slitt mye og over tid. Jeg vil nesten gå så langt å si at dette kjenner alle på i mer eller mindre grad, og hos noen fører det til selvsabotasje. 

Det tok tid å bli veldig syk og det tar tid å ta de små skrittene mot bedring. Så lenge du er bevisst på at dette er vanskelig for deg så kan du jobbe med akkurat det som en del av prosessen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UtakknemligDiva

Jeg vet faktisk ikke om jeg er frisk eller syk. Man må ha erfart noe for å vite forskjell, om du skjønner. Jeg vet jo jeg ikke er forkjølet feks. 

Jeg har stabil energi. Den fysiske energien er alltid stabil. Jeg husker som 16-åring da det kjentes som noe tungt var inni kroppen min og jeg ville bare sove hele tiden. Tett i hodet på en måte. Tok noen år å bli kvitt det. 
Nå er jeg ikke sånn, men noen ganger blir det til at jeg kjenner etter, eller jeg kan føle enkelte dager at alt ikke er på topp og da blir jeg redd det er starten på ME.

Så er det diagnosen min. Jeg har måttet ta fullstendig avstand fra den fordi alt jeg leste og hørte om asd var negativt. Så jeg tenkte meg syk fordi jeg hadde den. Jeg tenkte at selv om jeg selv følte ting gikk bra så er jeg sikkert weird. Drepte gleden min selv rett og slett.

Er trett. Vært våken siden 5 i dag tidlig. Så beklager om dette var urelevant:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...