Gå til innhold

Medikamentfri behandling - Kan det være lurt eller er det bare dømt til å feiles?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har nettopp blitt henvist til medikamentfri behandling og ønsker gjerne litt realitetsorientering i forhold til det. Kan det være lurt eller er det bare dømt til å feiles? 

Har skjønt det slik at de fleste her inne er mot det å klare seg uten medisiner, men skulle gjerne likt å høre akkurat hvorfor.

Jeg har bipolar og får ellers god oppfølging av både poliklinikk og kommunen. Så har tro på at dersom jeg skulle trenge medisiner igjen vil det bli fanget opp fort. Og psykiater på døgnposten som kjenner meg godt er positiv til det også.

Anonymkode: f4b6e...f47

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da har du jo et team rundt deg som kjenner deg og som gir klarsignal. Vi kjenner deg ikke og aner ikke omfanget sv din sykdom og kan mao si veldig lite om hva som passet for akkurat deg:-) 

Anonymkode: 761cf...c26

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg har det bare ikke fungert å gå ubehandlet. Har bare blitt gradvis verge. 

Der jeg var, så var jeg uenig i mer enn bare dette med å ikke gå på medisiner. 

Men nå når jeg har begynt å kjenne at medisinen har effekt så greier jeg faktisk å se for meg å ha et liv igjen. 

Sånn er det for meg i hvert fall. Har bipolar 2 pluss annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glitter skrev (2 minutter siden):

For meg har det bare ikke fungert å gå ubehandlet. Har bare blitt gradvis verge. 

Der jeg var, så var jeg uenig i mer enn bare dette med å ikke gå på medisiner. 

Men nå når jeg har begynt å kjenne at medisinen har effekt så greier jeg faktisk å se for meg å ha et liv igjen. 

Sånn er det for meg i hvert fall. Har bipolar 2 pluss annet.

Har du blitt verge?

Anonymkode: a3fb7...604

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (58 minutter siden):

Har du blitt verge?

Anonymkode: a3fb7...604

Sånt er så unødvendig å kommentere på. Regner med at du også av og til får trykket feil på tastene eller at autokorrekturen slår seg inn.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan sammenlignes med å ikke skifte til vinterdekk om vinteren. Det kan gå bra, men sannsynligheten for at det ikke går bra øker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Everybody skrev (57 minutter siden):

For de mest alvorlige lidelsene fungerer ikke medisin fri behandling særlig bra.

Har alltid lurt på hvilke lidelser som havner innenfor å være de mest alvorlige? Er det en enighet om dette? 

Anonymkode: 761cf...c26

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Har alltid lurt på hvilke lidelser som havner innenfor å være de mest alvorlige? Er det en enighet om dette? 

Anonymkode: 761cf...c26

Psykoselidelser, alvorlig depresjon, bipolar lidelse

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kupton skrev (10 timer siden):

Det kan sammenlignes med å ikke skifte til vinterdekk om vinteren. Det kan gå bra, men sannsynligheten for at det ikke går bra øker.

Det vil vel sjeldent gå bra

Anonymkode: 0b8b1...d6d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har prøvd flere ganger. Det har aldri gått bra. Jeg klarte ikke å lære av andres erfaringer. Kanskje må man gjennom en runde eller flere og prøve å stå uten medisiner for å erkjenne at det ikke går. 

Anonymkode: 761cf...c26

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Everybody skrev (9 timer siden):

Psykoselidelser, alvorlig depresjon, bipolar lidelse

er bp2 blant de mest alvorlige sinnslidelsene? @kupton

Anonymkode: 761cf...c26

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...