Gå til innhold

Vanskelig å være sannferdig overfor min behandler...

Anbefalte innlegg

Jeg har engstelig og unnvikende pf og vært i behandling i mange år hos flere behandlere både via DPS og privat. Slik det har blitt er jeg tungt deprimert, mentalt sliten, og har ikke overskudd eller interesse hverken til meg selv eller andre. Jeg har gradvis trukket meg tilbake fra både familie, barn og andre, alt menneskelig kontakt gjør bare vondt. Overfor min behandler prøver jeg ærlig  å gi uttrykk min følelse av håpløshet, manglende interesse for å leve, og at jeg etter 25 år i psykiatrien ikke har noen tro på enda en omgang med de samme metoder som har vært prøvd før uten resultat. I begynnelsen pleide jeg ubevist å "lyve" og si at jeg opplevde bedring, for da virket det som om min behandler ble glad og motivert. Nå opplever jeg at hun ikke helt vet hva hun skal gjøre. Hun klarer ikke å møte meg der jeg er i min mørke verden av håpløshet hvor jeg har resignert. Når man er veldig deprimert er det på en måte motivasjonen og troen på at noe som kan bedre seg som er "syk". Virker som om hun ikke helt forstår det...

Opplever på en måte at behandlingen møter veggen, er jeg ikke motivert og optimistisk er det ingen hjelp å få i psykiatrien og man er overlatt til seg selv....

Det høres kanskje rart ut, men selv om jeg ikke har noen tro på behandlingen, fortsetter jeg å møte opp. Kanskje fordi jeg er engstelig for hva som skjer hvis jeg ikke prøver å gjøre noe og synker ned i mørket som trekker i meg.

Er det flere som har slitt med samme tanker i behandlingen?

Anonymkode: da996...377

Fortsetter under...

Så hva er det behandlingen din har vært i 25 år? Mye av psykiatri handler om medisiner og det er stort sett det som hjelper folk til å få det bedre. Jeg antar at du har prøvd dette, men kanskje du burde prøve noen flere, eller noen andre typer AD? Unnvikende PF behandler man ofte gjerne med SSRI.

Endret av Everybody

Behandlingen har vært både gruppe og individual terapi. Grupper har stort vært for sosialangst, men det har ikke hjulpet mot det negative tankekjøret som jeg har med engstelig og unnvikende pf. Jeg går på aurorix nå, men usikker på om det er andre varianter som har bedre effekt.

Anonymkode: da996...377

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...