dussa Skrevet 6. april 2002 Del Skrevet 6. april 2002 Livet mitt er rart for tiden, jeg føler meg alene og rådvill, vet ikke hva eller hvordan eller hvor... Livet mitt for tiden er som en berg og dalbane uten at jeg vet eller skjønner hvorfor det hele tiden går opp og ned.... Skolen går til helvete, og ingen inkludert meg selv skjønner hva som er galt med meg.... Ingenting klarer liksom og engasjere meg, ingenting gir liksom mening, jeg føler meg ensom uten at jeg forstår hvorfor eller hva jeg kan gjøre med det.... Men jeg er ikke ensom, jeg har folk rundt meg som bryr seg om meg og hvordan jeg har det. Men hvorfor er ikke det nok lengre? Hvorfor holder det ikke for meg? Vet jeg bør komme meg til en psykolog, men jeg prøvde og de ville ikke ha meg, og jeg klarer ikke og stole på at det sikkert går bra neste gang, jeg er redd for og bli avvist igjen.... Skulle ønske at man bare sendte inn henvisningen til en plass og så prøvde de og få til det beste mulige tilbudet for deg, slik at man slapp og bli avvist.... Men ting er vel ikke ment og være lettvint? Ting skal ikke være for lett i dette livet, skulle bare ønske at det av og til var det, at ting bare var så lett som det virker at ”alle” andre har det (synes litt synd på meg selv nå...) Ikke meningen og bare klage, følte bare at alt tårnet seg opp for meg her. I tilegg er det liksom så ”lett” og bare skylde alt på fortiden, det er liksom derfor jeg er så overfølsom, det er derfor ingenting her i livet går min vei o.s.v. Kan være at fortiden min er grunnen til alt, men jeg tror ikke at det virkelig er slikt, det blir bare en lett utvei for meg. Og nå som jeg er sliten og ikke forstår hva som skjer med meg, så virker det som om jeg bare leter etter lette utveier.... Jeg vet det er feigt, men slik er det nå en gang..... For dere som ikke kjenner meg, og vil vite mer så kan dere kikke innom denne siden: http://www.doktoronline.no/homepage/dussa/ Håper dere alle har det bra! Mange klemmer fra 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/47101-d%C3%A5rlig-periode/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest trampe Skrevet 6. april 2002 Del Skrevet 6. april 2002 Hei dussa... Vet egentlig ikke hva jeg skal si her.. Men jeg har lest dette innlegget og det om livet ditt... Du sier et eller annet om at du ikke får hjelp, ikke gi opp er du snill, du trenger hjelp, gå til noen andre som kan hjelpe deg...!!! Om noen avviser deg, ikke gi opp, gå videre, vet det er tøft, men _ikke_gi_opp_!! Sender mange gode varme tanker, styrke og forsiktige klemmer om du tar imot... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/47101-d%C3%A5rlig-periode/#findComment-179045 Del på andre sider Flere delingsvalg…
dussa Skrevet 6. april 2002 Forfatter Del Skrevet 6. april 2002 Hei dussa... Vet egentlig ikke hva jeg skal si her.. Men jeg har lest dette innlegget og det om livet ditt... Du sier et eller annet om at du ikke får hjelp, ikke gi opp er du snill, du trenger hjelp, gå til noen andre som kan hjelpe deg...!!! Om noen avviser deg, ikke gi opp, gå videre, vet det er tøft, men _ikke_gi_opp_!! Sender mange gode varme tanker, styrke og forsiktige klemmer om du tar imot... Jeg prøvde for et halvt år siden og få begynne hos en psykolog, men de mente at mine problemer var ikke store nok til at jeg kunne få hjelp hos dem. Dette er nå ca.1/2 år siden, men jeg prøver og få motivert meg selv til og søke en gang til hos noen andre, men jeg er bare så redd for og bli avvist igjen..... Vet ikke om dette gir noe mening, men det er slik jeg føler det.... Takk for svaret Trampe! Mange klemmer fra 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/47101-d%C3%A5rlig-periode/#findComment-179097 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest trampe Skrevet 6. april 2002 Del Skrevet 6. april 2002 Jeg prøvde for et halvt år siden og få begynne hos en psykolog, men de mente at mine problemer var ikke store nok til at jeg kunne få hjelp hos dem. Dette er nå ca.1/2 år siden, men jeg prøver og få motivert meg selv til og søke en gang til hos noen andre, men jeg er bare så redd for og bli avvist igjen..... Vet ikke om dette gir noe mening, men det er slik jeg føler det.... Takk for svaret Trampe! Mange klemmer fra Kjære folk da mann!!!! Tror nok du har mer peil på om du trenger hjelp enn det de har..??!!! De kan gå heim og vogg!!!! Sorry meg altså, men dette fikk meg til å bli _meget_ oppgitt_ og _ sint_ .... Vet du, lille venn??? Jeg vil sterkt anbefale deg å prøve noen andre... Jeg går til psykolog, pga en sf jeg har, som jeg på mange måter har kommet langt i/med... Så saken er vel egentlig sånn at _jeg_ ikke skulle fått hjelp...?? *Sukk...* Hmm... Men prøv å lov meg _en_ ting?? IKKE GI OPP, ER DU SNILL!!!! Du ville hatt godt av psykolog hjelp, og slå i bordet om de ikke er enig... *Mange gode klemmer og styrkende tanker fra meg...* 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/47101-d%C3%A5rlig-periode/#findComment-179113 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Solvelv Skrevet 6. april 2002 Del Skrevet 6. april 2002 Jeg prøvde for et halvt år siden og få begynne hos en psykolog, men de mente at mine problemer var ikke store nok til at jeg kunne få hjelp hos dem. Dette er nå ca.1/2 år siden, men jeg prøver og få motivert meg selv til og søke en gang til hos noen andre, men jeg er bare så redd for og bli avvist igjen..... Vet ikke om dette gir noe mening, men det er slik jeg føler det.... Takk for svaret Trampe! Mange klemmer fra Hei Jeg håper du får hjelp. Det er tydelig for alle her inne at du lider av en depresjon. Det er fastlegen som skal henvise deg til psykolog. Dersom fastlegen ikke vil henvise deg - så bytt fastlege! Det er smart å bestemme seg for hvilken psykolog man ønsker å gå hos, før man drar til fastlegen. (Det finnes mange dårlige psykologer....). Du kan ringe lokalavdelinge for Norsk psykologforening, (snakk med lederen), og be de sende over en liste over psykologer med driftsavtale. Og be de krysse av for de psykologene som har overgrepserfaring. Så ringer du rundt til de som er avmerket, spør om hvor lang vente tid de har og om erfaring med overgrep. Så tar du med navn og adresse til psykolog til fastlegen. Når du snakker med fastlegen - så vær ærlig. Fortell hvor ille du har det. Og så ber du fastlegen henvise deg til psykologen du har bestemt deg for. Ønsker deg lykke til! Klem om du vil ha. Solvelv 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/47101-d%C3%A5rlig-periode/#findComment-179251 Del på andre sider Flere delingsvalg…
dussa Skrevet 7. april 2002 Forfatter Del Skrevet 7. april 2002 Kjære folk da mann!!!! Tror nok du har mer peil på om du trenger hjelp enn det de har..??!!! De kan gå heim og vogg!!!! Sorry meg altså, men dette fikk meg til å bli _meget_ oppgitt_ og _ sint_ .... Vet du, lille venn??? Jeg vil sterkt anbefale deg å prøve noen andre... Jeg går til psykolog, pga en sf jeg har, som jeg på mange måter har kommet langt i/med... Så saken er vel egentlig sånn at _jeg_ ikke skulle fått hjelp...?? *Sukk...* Hmm... Men prøv å lov meg _en_ ting?? IKKE GI OPP, ER DU SNILL!!!! Du ville hatt godt av psykolog hjelp, og slå i bordet om de ikke er enig... *Mange gode klemmer og styrkende tanker fra meg...* Takk for svarene jeg har fått, kanskje jeg skal prøve en gang til.... Jeg skjønner vel at jeg trenger hjelp, men siden det er de som liksom skal kunne dette og mente at jeg ikke trengte hjelp så, jeg vet ikke, Vet ikke noe for tiden..... Takk for klemmene 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/47101-d%C3%A5rlig-periode/#findComment-179352 Del på andre sider Flere delingsvalg…
girlunknown Skrevet 7. april 2002 Del Skrevet 7. april 2002 Takk for svarene jeg har fått, kanskje jeg skal prøve en gang til.... Jeg skjønner vel at jeg trenger hjelp, men siden det er de som liksom skal kunne dette og mente at jeg ikke trengte hjelp så, jeg vet ikke, Vet ikke noe for tiden..... Takk for klemmene stå på og ikke gi deg dussa! det er verdt strevet selv om det er veldig slitsomt nå. jeg har hatt det litt på samme måte som du når det gjelder å skulle søke hjelp. kviet meg mye for å gjøre det, trodde at jeg ikke var viktig nok. eller, at mine problemer ikke var store nok. leste hjemmesiden din i går. det er sterkt! mye av det du beskriver der kjenner jeg meg igjen i. vi har noen små ulikheter i historien men også mange likheter. er her på forumet og har ingen planer om å forsvinne herfra. veldig fint om du skriver og forteller hvordan det går med deg. bryr meg om hvordan du har det. kjemp på. du er tøff og du er sterk, selv om det kanskje ikke kjennes sånn nå. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/47101-d%C3%A5rlig-periode/#findComment-179387 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.