Gå til innhold

Overlegen på psykiatrisk mener han faker psykosen sin.


Den forsvunne diamanten

Anbefalte innlegg

Den forsvunne diamanten

Jeg trenger råd. Vennen min er innlagt på psykiatrisk og i dag sa overlegen til han. «Jeg tror ikke på det du sier, jeg tror du faker» Hvordan kan jeg støtte han nå? Han blir jo ikke trodd av de som skal hjelpe han :( 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kanskje han også ønsket å være innlagt når han så at du var innlagt? Jeg vet om flere som har vært innlagt også vil plutselig hele vennegjengen være innlagt også fordi enten de syns det er kult eller fordi de også ønsker den omsorgen og oppmerksomheten de får da. Så det kan jo være slik også. Jeg tenker at man skal stole på det psykiaterne sier fordi det er tross alt de som vet best. 

Anonymkode: bfc4c...14f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo vanskelig, hvis man insisterer på at man er psykotisk er jo det meget uvanlig vil jeg tro.

Anonymkode: ed73e...d08

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Kanskje han også ønsket å være innlagt når han så at du var innlagt? Jeg vet om flere som har vært innlagt også vil plutselig hele vennegjengen være innlagt også fordi enten de syns det er kult eller fordi de også ønsker den omsorgen og oppmerksomheten de får da. Så det kan jo være slik også. Jeg tenker at man skal stole på det psykiaterne sier fordi det er tross alt de som vet best. 

Anonymkode: bfc4c...14f

Har du hentet litt inspirasjon fra tiktok igjen nå?

Anonymkode: fc2a7...0eb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Har du hentet litt inspirasjon fra tiktok igjen nå?

Anonymkode: fc2a7...0eb

Man skal stole på fagfolkene. Det er tross alt de som har erfaring, 7års utdanning. De tar neppe feil. 

Anonymkode: bfc4c...14f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den forsvunne diamanten
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Man skal stole på fagfolkene. Det er tross alt de som har erfaring, 7års utdanning. De tar neppe feil. 

Anonymkode: bfc4c...14f

Aldri feil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Man skal stole på fagfolkene. Det er tross alt de som har erfaring, 7års utdanning. De tar neppe feil. 

Anonymkode: bfc4c...14f

Selvsagt kan fagfolk ta feil. De er bare mennesker de også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Man skal stole på fagfolkene. Det er tross alt de som har erfaring, 7års utdanning. De tar neppe feil. 

Anonymkode: bfc4c...14f

Herregud så latterlig. Tror du de er feilfri fordi de har 7 års utdanning? Hellig og? Men i dette tilfelle så er det noe som skurrer ts. På hvilket grunnlag mener han vennnen din faker?

Anonymkode: b14c4...46f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den forsvunne diamanten skrev (3 timer siden):

Jeg trenger råd. Vennen min er innlagt på psykiatrisk og i dag sa overlegen til han. «Jeg tror ikke på det du sier, jeg tror du faker» Hvordan kan jeg støtte han nå? Han blir jo ikke trodd av de som skal hjelpe han :( 

Det var rart av overlegen å si at han faker å være syk, syns det var merkelig. Trodde ingen gjorde det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis overlegen har sagt det og ikke bare har det som en hypotese sammen med annet personale, så er de nok ganske sikre. Enkelte faker psykose da. Hvorfor er komplekst og for meg ubegripelig, men det skjer.

Anonymkode: ec101...b02

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den forsvunne diamanten skrev (4 timer siden):

Jeg trenger råd. Vennen min er innlagt på psykiatrisk og i dag sa overlegen til han. «Jeg tror ikke på det du sier, jeg tror du faker» Hvordan kan jeg støtte han nå? Han blir jo ikke trodd av de som skal hjelpe han :( 

Umulig å si om det var akkurat det som ble sagt. Hvis vennen din er dårlig kan han ha tolket utsagn på siden av det som var ment. 

Husk å prioriter din egen bedringsprosess og la de som jobber der ta seg av de andre pasientene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den forsvunne diamanten
cathlin skrev (8 minutter siden):

Umulig å si om det var akkurat det som ble sagt. Hvis vennen din er dårlig kan han ha tolket utsagn på siden av det som var ment. 

Husk å prioriter din egen bedringsprosess og la de som jobber der ta seg av de andre pasientene. 

Ja skal fokusere på meg selv. Blir bare veldig bekymret på hans vegne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den forsvunne diamanten
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Herregud så latterlig. Tror du de er feilfri fordi de har 7 års utdanning? Hellig og? Men i dette tilfelle så er det noe som skurrer ts. På hvilket grunnlag mener han vennnen din faker?

Anonymkode: b14c4...46f

De mener han har lest mye om schizofreni på nettet og det har han jo. Men det er fordi han tror kanskje han har diagnosen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvordan kan man egentlig vite om noen faker eller ikke? Kan han se hva som foregår inne i hodet hans? Og hvorfor vil noen fake en psykoselidelse? For å få stønad eller medisiner av noe slag? Slippe billigere unna i en straffesak?

Endret av Everybody
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den forsvunne diamanten skrev (1 time siden):

De mener han har lest mye om schizofreni på nettet og det har han jo. Men det er fordi han tror kanskje han har diagnosen.

Er denne "vennen" din egentlig deg selv du snakker om? 

Anonymkode: bfc4c...14f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Everybody skrev (26 minutter siden):

Hvordan kan man egentlig vite om noen faker eller ikke? Kan han se hva som foregår inne i hodet hans? Og hvorfor vil noen fake en psykoselidelse? For å få stønad eller medisiner av noe slag? Slippe billigere unna i en straffesak?

Omsorg og oppmerksomhet. Eller fordi noen vil være syke eller fremstå syke, rett og slett. 

Anonymkode: bfc4c...14f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den forsvunne diamanten
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Er denne "vennen" din egentlig deg selv du snakker om? 

Anonymkode: bfc4c...14f

Nei det er ikke det, jeg lover. Jeg har allerede schizofreni diagnose. Du kan lese dagboka mi hvis du lurer på flere ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den forsvunne diamanten skrev (16 minutter siden):

Nei det er ikke det, jeg lover. Jeg har allerede schizofreni diagnose. Du kan lese dagboka mi hvis du lurer på flere ting.

Nå har folk nevn dette dagbok forumet flere ganger, men hvor er det mann finner det? 

Anonymkode: d225c...cb6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den forsvunne diamanten
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Nå har folk nevn dette dagbok forumet flere ganger, men hvor er det mann finner det? 

Anonymkode: d225c...cb6

Man må ha skrevet nok ganger på Nick for å ha tilgang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...