Gå til innhold

Er fastlåst i en fortvilet situasjon og kommer meg ikke videre


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Er det noe jeg selv kan gjøre?

Dessverre ser det ut som at de fleste som har det slik/er slik forblir i denne tilstanden. Men jeg har også sett en del unntak. Jeg har flere ganger her på DOL skrevet om en kvinne som jeg gikk sammen med på dykkerkurs. Med svær egeninnsats maktet hun å endre sin personlighet og snu et liv med mange begrensninger til et liv med høy livskvalitet.

Om noen kan hjelpe med å finne igjen innlegget er det fint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

kupton skrev (16 minutter siden):

Dessverre ser det ut som at de fleste som har det slik/er slik forblir i denne tilstanden. Men jeg har også sett en del unntak. Jeg har flere ganger her på DOL skrevet om en kvinne som jeg gikk sammen med på dykkerkurs. Med svær egeninnsats maktet hun å endre sin personlighet og snu et liv med mange begrensninger til et liv med høy livskvalitet.

Om noen kan hjelpe med å finne igjen innlegget er det fint.

Søkte etter 'dykkerkurs' i Alt innhold (doktoronline.no)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kupton skrev (24 minutter siden):

Dessverre ser det ut som at de fleste som har det slik/er slik forblir i denne tilstanden. Men jeg har også sett en del unntak. Jeg har flere ganger her på DOL skrevet om en kvinne som jeg gikk sammen med på dykkerkurs. Med svær egeninnsats maktet hun å endre sin personlighet og snu et liv med mange begrensninger til et liv med høy livskvalitet.

Om noen kan hjelpe med å finne igjen innlegget er det fint.

Ts her, fungerer denne? Jeg prøver. Kupton: jeg har alltid vært engstelig, og slitt med angst men jeg var mer fungerende før. Da covid kom så var jeg så engstelig for å bli smittet at jeg holdt meg hjemme så og si hele tiden, utenom en del gåturer. Men ila den tiden så utviklet jeg mer angst og ble passivisert. Nå strever jeg med å komme meg i gang igjen. Men jeg har lest innlegget om dykkerkurset og det er veldig imponerende av den dama å eksponere seg så mye. Jeg klarer nok ikke å dykke eller klatre, men jeg skjønner mer og mer at jeg må utfordre meg selv mer. Men det bør vel være mer systematisk? Kan jeg be kommunen hjelpe med dette? Vil helst unngå innleggelse. 

 

Anonymkode: 6b614...d9e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er såpass avansert at du bør nok få hjelp av en psykolog - ikke kommunen. Vær forberedt på at det tar tid, og det blir "blod, svette og tårer". Dette er ingen "walk in the park"/søndagstur. Fokus bør være kognitivt/metakognitivt (på måten du tenker på), på nåtid og fremtid og på mestring. Det krever betydelig motivasjon hos deg - dvs evne og vilje til å ta på deg mye ubehag for å nå målet ditt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kupton skrev (1 time siden):

Dessverre ser det ut som at de fleste som har det slik/er slik forblir i denne tilstanden. Men jeg har også sett en del unntak. Jeg har flere ganger her på DOL skrevet om en kvinne som jeg gikk sammen med på dykkerkurs. Med svær egeninnsats maktet hun å endre sin personlighet og snu et liv med mange begrensninger til et liv med høy livskvalitet.

Om noen kan hjelpe med å finne igjen innlegget er det fint.

Denne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kupton skrev (2 timer siden):

Dette er såpass avansert at du bør nok få hjelp av en psykolog - ikke kommunen. Vær forberedt på at det tar tid, og det blir "blod, svette og tårer". Dette er ingen "walk in the park"/søndagstur. Fokus bør være kognitivt/metakognitivt (på måten du tenker på), på nåtid og fremtid og på mestring. Det krever betydelig motivasjon hos deg - dvs evne og vilje til å ta på deg mye ubehag for å nå målet ditt.

Takk. Jeg skal drøfte det med hjelpeapparatet. Jeg har opplevd så mange tøffe tak at jeg skal klare å jobbe med dette, så fremt det gir resultater på sikt..må sette meg konkrete passelige mål regner jeg med? 

Anonymkode: 6b614...d9e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...