Gå til innhold

Er det fastlegen man må gå til for å få fjernet foreldre som pårørende?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Du kan sperre dine pårørende fra å få informasjon om deg. Da er det vel kun ved dødsfall at de kontaktes. 

Dette gjorde jeg. I mitt hode for å skåne min mor fra å bli oppringt av sykehuset midt på natten om at jeg var innlagt i bevisstløs tilstand av ulike grunner. Men hun tryglet meg om å endre på det igjen, for det var bedre for henne å vite at jeg var ivaretatt enn at jeg lå bevisstløs hjemme eller i ei grøft. Så selv om de telefonene var vanskelig å få, spesielt når det stod om liv, så ønsket hun det. Jeg hadde ikke lyst til at hun alltid skulle få vite det hvis noe hadde skjedd, men av hensyn til henne endret jeg det igjen. 

Så hvis det er noe sånt, enten at du vil skåne foreldre fra tung informasjon eller du vil verne om eget privatliv så kan det være greit å tenke over om løsningen er å sperre de ute. Kanskje få skrevet i journalen at foreldre skal få vite hvor du er, at det går bra, men ikke noen videre detaljer? Hvis det er det med privatlivet du vil verne om. Hvis det er fordi du vil skåne de så er ikke løsningen å stenge de ute. Av erfaring så blir det en større belastning for foreldrene dine enn å få tung informasjon. 

Hvis det ikke har noe med dette å gjøre så bare se vekk fra hele innlegget mitt, men jeg vil likevel oppfordre deg til å tenke over det å fjerne dem. Noen har jo veldig god grunn som feks at de har drevet med psykisk mishandling og manipulerende adferd gjennom hele oppvekst hvor de nå som du er voksen bruker alt de kan imot deg. Da er det nok helt rett å fjerne de som pårørende. Finnes sikkert mange grunner, men er jo de som kutter all kontakt med familien eller heller har en nær venn det er mer riktig, og da bytter man jo bare. 

Noen tanker fra meg bare. Siden jeg selv har styrt litt med det der, og endte med å endre tilbake. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...