Gå til innhold

Mer informasjon og egenerfaringer med unnvikende personlighetsforstyrrelse?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Finnes det noen steder man kan finne mer informasjon og egenerfaringer med unnvikende personlighetsforstyrrelse? Har googlet og vert innom de fleste sidene som dukker opp der, skal også låne boken "Å ønske, men ikke våge - om engstelig unnvikende personlighetsproblemer" på biblioteket. Synes det er litt synd at der er så lite egenerfaringer å finne og skulle gjerne ønske å lese mer. 

Eventuelt om noen ønsker å del sin erfaring her i tråden med det å leve med diagnosen så hadde jeg satt pris på det 😊 

Anonymkode: a46c8...5ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hurja skrev (54 minutter siden):

Det er lettere å svare hvis du stiller konkrete spørsmål rundt det du lurer på :) 

Ja, sant, takk for forslag 🙂 Her er spørsmålene jeg kunne komme på akkurat nå:

Hvordan er relasjonene dine til venner og kjæreste? Hvordan blir de påvirket av diagnosen?

Hvordan synes du det er å gå i behandling? Tok det lang tid før du klarte åpne opp for behandler?

Hvordan fungerer du i jobb?

Anonymkode: a46c8...5ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (52 minutter siden):

Facebook har en egen gruppe hvis du søker

Anonymkode: 4c45b...eb4

Hva søker man på? Fant bare en når jeg forsøkte søke.

Anonymkode: a46c8...5ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikkeanonymnok
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Ja, sant, takk for forslag 🙂 Her er spørsmålene jeg kunne komme på akkurat nå:

Hvordan er relasjonene dine til venner og kjæreste? Hvordan blir de påvirket av diagnosen?

Hvordan synes du det er å gå i behandling? Tok det lang tid før du klarte åpne opp for behandler?

Hvordan fungerer du i jobb?

Anonymkode: a46c8...5ed

1. Har ingen kjæreste og få venner. Mine venner holder jeg på avstand, de vet altså ingenting om det virkelige meg.

2. Behandling er tøft og tidvis særs vanskelig. Vil ha det bedre men unngår samtidig å åpne meg fordi jeg ikke vil blottlegge sjelen og være sårbar. Har brukt ca 1 år på å åpne meg for diverse behandlere.

3. Er ufør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Ja, sant, takk for forslag 🙂 Her er spørsmålene jeg kunne komme på akkurat nå:

Hvordan er relasjonene dine til venner og kjæreste? Hvordan blir de påvirket av diagnosen?

Hvordan synes du det er å gå i behandling? Tok det lang tid før du klarte åpne opp for behandler?

Hvordan fungerer du i jobb?

Anonymkode: a46c8...5ed

Jeg har gode relasjoner til dem alle, men jeg er redd for å slippe noen for nært innpå meg. Jeg vet ikke om de blir påvirket av det da ingen har sagt noe. Jeg bestreber meg også på å ikke være en belastning for noen, og jeg skjuler det godt. Av familie og venner er det kun en person som vet at jeg har diagnosen, og det er bestevenninna mi. Mannen min vet heller ikke at jeg har den.  

Jeg syntes det var helt pyton å gå i behandling. Det kostet meg mye å åpne meg, jeg presset meg hardt for å åpne meg fordi jeg visste at jeg måtte det for å få hjelp. Jeg åpnet også opp med en gang, fordi det var derfor jeg var der. Det er som når jeg går til lege: jeg må bare si det som det er, det jeg er der for (og jeg hater det like mye hver gang). 

Jeg er idag velfungerende i jobb. 

Endret av Hurja
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikkeanonymnok skrev (14 timer siden):

1. Har ingen kjæreste og få venner. Mine venner holder jeg på avstand, de vet altså ingenting om det virkelige meg.

2. Behandling er tøft og tidvis særs vanskelig. Vil ha det bedre men unngår samtidig å åpne meg fordi jeg ikke vil blottlegge sjelen og være sårbar. Har brukt ca 1 år på å åpne meg for diverse behandlere.

3. Er ufør.

Takk for svar. Kan jeg spørre om du aldri har hatt kjæreste?

Hurja skrev (14 timer siden):

Jeg har gode relasjoner til dem alle, men jeg er redd for å slippe noen for nært innpå meg. Jeg vet ikke om de blir påvirket av det da ingen har sagt noe. Jeg bestreber meg også på å ikke være en belastning for noen, og jeg skjuler det godt. Av familie og venner er det kun en person som vet at jeg har diagnosen, og det er bestevenninna mi. Mannen min vet heller ikke at jeg har den.  

Jeg syntes det var helt pyton å gå i behandling. Det kostet meg mye å åpne meg, jeg presset meg hardt for å åpne meg fordi jeg visste at jeg måtte det for å få hjelp. Jeg åpnet også opp med en gang, fordi det var derfor jeg var der. Det er som når jeg går til lege: jeg må bare si det som det er, det jeg er der for (og jeg hater det like mye hver gang). 

Jeg er idag velfungerende i jobb. 

Takk for svar. Kan jeg spørre hva er grunnen til at du ikke har fortalt mannen din om diagnosen?

Anonymkode: a46c8...5ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Takk for svar. Kan jeg spørre om du aldri har hatt kjæreste?

Takk for svar. Kan jeg spørre hva er grunnen til at du ikke har fortalt mannen din om diagnosen?

Anonymkode: a46c8...5ed

Fordi det aldri har vært noe tema.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikkeanonymnok
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Takk for svar. Kan jeg spørre om du aldri har hatt kjæreste?

Jo det har jeg. Vært i flere forhold.
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurja skrev (På 13.2.2023 den 11.21):

Fordi det aldri har vært noe tema.

 

Skjønner.

Ikkeanonymnok skrev (På 13.2.2023 den 13.20):

Jo det har jeg. Vært i flere forhold.
 

Takk for svar. Jeg har aldri. Tør ikke være så sårbar.

Anonymkode: a46c8...5ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...