Gå til innhold

Be om second opinion for andre gang?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg fikk først diagnosen schizofreni etter en innleggelse, ikke utredning. Så etter en annen, lenge innleggelse ble diagnosene schizoaffektiv og borderline sterkt vurdert, men ikke satt. Så ba jeg om second opinion (ny utredning) og etter utredning på poliklinikk fikk jeg da diagnosen bipolar og schizofreni ble fjernet. Senere igjen ble asperger lagt til. 

Men nå etter å ha gjort litt research så lurer jeg på om asperger diagnosen er feil. (Jeg scoret lavt på testene og jeg kjenner meg ikke igjen i så veldig mye av diagnosen bort sett fra at det sosiale er vanskelig + noen andre småting). 

Jeg lurer derfor på om jeg burde be om en second opinion for andre gang?

Anonymkode: 5cab5...0b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har det sosiale alltid vært vanskelig? Helt siden barndommen? Hvis ikke er det mest sannsynlig schizofrenien som er årsaken til det. Mange blir feildiagnostisert med asperger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Everybody skrev (Akkurat nå):

Har det sosiale alltid vært vanskelig? Helt siden barndommen? Hvis ikke er det mest sannsynlig schizofrenien som er årsaken til det. Mange blir feildiagnostisert med asperger.

Det sosiale har alltid vert vanskelig, ja. Åja, det var jeg ikke klar over? Trodde ikke asperger og schizofreni hadde så mye til felles egentlig?

Anonymkode: 5cab5...0b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette med diagnoser i psykiatrien er egentlig litt håpløst fordi alt er basert på hva man sier og hvordan man oppfører seg, pluss at forskjellige fagfolk har forskjellige meninger. Kan du ikke bare prøve å finne en medisin som gjør noe positivt for deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Everybody skrev (58 minutter siden):

Har det sosiale alltid vært vanskelig? Helt siden barndommen? Hvis ikke er det mest sannsynlig schizofrenien som er årsaken til det. Mange blir feildiagnostisert med asperger.

Er ikke alltid enten eller. Ts kan være helt uten diagnoser for alt vi vet. Må ikke alltid være en diagnose. 

Men det viktigste er vel hvilke problemer har du idag ts? Hvilke problemer er det du har som hindrer deg i å leve et normalt liv? Tenker da på fungering en i det daglige. 

Anonymkode: d28aa...a1f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Everybody skrev (13 timer siden):

Dette med diagnoser i psykiatrien er egentlig litt håpløst fordi alt er basert på hva man sier og hvordan man oppfører seg, pluss at forskjellige fagfolk har forskjellige meninger. Kan du ikke bare prøve å finne en medisin som gjør noe positivt for deg?

Jo, jeg har forsøkt mange medisiner. Men ingen av dem har gitt tilstrekkelig effekt. Men kanskje bare må leve med det...?

Anonymkode: 5cab5...0b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Er ikke alltid enten eller. Ts kan være helt uten diagnoser for alt vi vet. Må ikke alltid være en diagnose. 

Men det viktigste er vel hvilke problemer har du idag ts? Hvilke problemer er det du har som hindrer deg i å leve et normalt liv? Tenker da på fungering en i det daglige. 

Anonymkode: d28aa...a1f

Det jeg sliter mest med er: Depresjonsperioder, selvmordstanker og forsøk, periodevis ustabilitet, slitenhet og utmattethet, vanskeligheter med relasjoner, dårlig selvtillit og selvbilde. Ja, det er det jeg kan komme på akkurat nå.

Anonymkode: 5cab5...0b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...