Gå til innhold

Hvordan komme meg opp fra sofaen?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ligger stort sett på sofaen hele dagen til jeg skal legge meg i senga for natta. 

Jo lenger jeg holder på med dette, jo verre blir det å komme seg opp. Noen forslag til hvordan jeg kan stoppe dette? 

Anonymkode: fd18e...e9f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Forsøk sette på stoppeklokke og gjør noe i bare 5 minutter før du tillater deg selv å legge deg på sofaen igjen. Igjenta så mange ganger så mulig, og om du klarer holde på lengre enn 5 minutter gjør gjerne det. Kan være alt fra å rydde litt, gå en tur ut, gjøre litt yoga, lage deg litt mat osv. Det funker for meg i alle fall. 

Anonymkode: 9b607...31d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Everybody skrev (37 minutter siden):

Du sier ingenting om hvorfor du ligger på sofaen. Er du deprimert? Lite energi?

Har vært deprimert, men skulle vel liksom være ute av det nå (?). 

Sliter med lite energi og alt føles som et ork. Men jeg vet i alle fall en ting, og det er at det ikke blir bedre om jeg bare fortsetter å ligge her. Samtidig er det som om jeg ikke klarer annet om dagen. Føler nesten som at livet bare glir forbi meg..

Anonymkode: fd18e...e9f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Forsøk sette på stoppeklokke og gjør noe i bare 5 minutter før du tillater deg selv å legge deg på sofaen igjen. Igjenta så mange ganger så mulig, og om du klarer holde på lengre enn 5 minutter gjør gjerne det. Kan være alt fra å rydde litt, gå en tur ut, gjøre litt yoga, lage deg litt mat osv. Det funker for meg i alle fall. 

Anonymkode: 9b607...31d

Det var gode råd, tusen takk. Jeg står opp og gjør små ting, men så går jeg og legger meg igjen. 

Anonymkode: fd18e...e9f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...