Gå til innhold

Jeg holder på å sprekke

Anbefalte innlegg

Jeg har overspising lidelse (ikke diagnostisert men) og nå holder jeg på å sprekke. Har ikke noe mat hjemme, men er nære på å gå på butikken og kjøpe all drittmat jeg kommer over. 

Hva kan jeg gjøre for å stoppe meg selv?

Anonymkode: 9b928...be6

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/471136-jeg-holder-p%C3%A5-%C3%A5-sprekke/
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg har overspising lidelse (ikke diagnostisert men) og nå holder jeg på å sprekke. Har ikke noe mat hjemme, men er nære på å gå på butikken og kjøpe all drittmat jeg kommer over. 

Hva kan jeg gjøre for å stoppe meg selv?

Jeg hadde det sånn her om dagen. Det gjelder trøstespising hos meg da. Hadde sykelig trang til å gå på butikken og kjøpe sjokoladekake. Men klarte å vente. Til slutt stengte butikken og grepet slapp. 

Anonymkode: b3646...002

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Jeg hadde det sånn her om dagen. Det gjelder trøstespising hos meg da. Hadde sykelig trang til å gå på butikken og kjøpe sjokoladekake. Men klarte å vente. Til slutt stengte butikken og grepet slapp. 

Ja, det er akkurat det da. Å holde ut til butikken stenger.

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Du klarer det! :) Avled deg med noe imens. 

Godt å høre du har troen 😊 Jeg forsøker avlede meg med å være her inne, men er jo litt stille akkurat nå. Klarer ikke se på serie, er så rastløs og all over the place.

Annonse

Jeg har det samme problemet med alkohol. Har flere ganger endt opp med å løpe til butikken et steinkast unna 15 minutter før stengetid og kjøpt øl.

Man må som vedkommende over sier prøve å avlede seg selv og holde ut helt til butikken er stengt, for er den stengt så har du heller ikke lenger muligheten. Jeg pleier ofte å spise litt senere middag, sånn at jeg begynner matlagingen rundt 18:18:30 og da okkuperer jeg de to siste timene før stengetid med middagslaging, rydding osv. :) 

Anonymkode: 3b33c...4e7

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...